تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۶
جالب است ۰
روزنبرگ، تحلیلگر اقتصاد کلان معروف Bloomberg و Kitco Gold در یادداشتی در هفته گذشته توضیح داد که انتظار دارد قیمت طلا به رکورد صعودی 3000 دلار در هر اونس برسد که نشان دهنده افزایش احتمالی 29 درصدی نسبت به سطوح فعلی است.
تحلیل دیوید روزنبرگ از انس طلا
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،روزنبرگ معتقد است بانک مرکزی چین PBOC ، به خریدهای طلا ادامه می دهد زیرا 17 ماه متوالی است که در این مسیر قرار دارد و با افزایش ذخایر طلای خود به سطوح قابل مقایسه با سایر بانک های مرکزی، می تواند مقدار بیشتری برای خرید داشته باشد. چین در حال کاهش ذخایر دلار آمریکا و تبدیل به طلا است، که این تغییر بزرگ، سایر بانک های مرکزی را نیز به سمت طلا سوق می دهد.
 
طی دو سال گذشته، چین حدود 290 تن طلا خریداری کرده و به ششمین دارنده ذخایر طلا بدل شده است. اما سهم آن از ذخایر طلا در مقایسه با سایر بانک های مرکزی همچنان کم است. چین که ظاهرا قصد دارد این اختلاف را کم کند به حجم بسیار زیادی طلا نیاز خواهد داشت. بنابراین فضای باورنکردنی برای افزایش ذخایر در PBOC در آینده نزدیک وجود دارد تا به معیار جهانی بانک های مرکزی نزدیک شود.اگر چین فقط یک درصد دیگر به ذخایر طلا اضافه کند، این به معنای 420 تن طلا خواهد بود که حجم بسیار زیادی از تولید جهانی است.
 
روزنبرگ در ادامه با اشاره به تنش های ژئوپلیتیکی و انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال 2024 گفت که این عوامل نیز برای انس طلا محرک افزایش قیمت بیشتر هستند. زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کند، این به افزایش تقاضا برای طلا کمک می کند. انتظار می رود که اولین کاهش نرخ بهره خود را اواخر امسال انجام دهد.
 
افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران از طریق صندوق‌های طلا نیز یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت طلا است. در سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر ورود پول به صندوق های در بورس نیز بودیم که نشان دهنده چشم انداز انتظاری صعودی برای طلا و در عین حال افزایش پذیرش صندوق های طلا در بین سرمایه گذاران خرد و کلان است.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcce4q4.2bqep8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین