تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷
جالب است ۰
وزیر نیرو با بیان اینکه در فصل گرم سال گذشته و در سایه تامین برق کافی برای صنایع، میزان تولید سیمان نسبت به سال قبل از آن ۱۱ درصد افزایش یافت، گفت: سیاست وزارت نیرو این است که در فصل گرم سال جاری نیز حداکثر برق ممکن را برای صنایع انرژی بر تامین کند.
تامین حداکثری برق صنایع انرژی بر در تابستان/ رشد ۱۱ درصدی تولید سیمان در سال گذشته
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،علی‌اکبر محرابیان در جلسه مشترک با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان که با هدف همفکری و هم افزایی به منظور تامین انرژی برق کافی برای صنعت سیمان در فصل گرم سال جاری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل گرم سال مصرف برق بخش‌های مختلف به شدت افزایش پیدا می‌کند، تمام تلاش وزارت نیرو این است که حداکثر انرژی برق مورد نیاز برای بخش‌های مختلف به ویژه بخش‌های مولد در این فصل را تامین کند.
وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو تلاش می‌کند مصرف برق در بخش‌های غیرمولد مانند بخش خانگی به صورت ارادی کاهش یابد، افزود: در بخش خانگی علاوه بر حفظ پاداش‌های جذاب سال گذشته همچنین برنامه‌های ویژه‌ای در فصل گرم سال جاری در نظر گرفته شده است که از جمله آن برگزاری مسابقات ویژه با اعطای جوایز نفیس همانند صدها خودرو و ده‌ها هزار لوازم خانگی است که امیدواریم در چارچوب این اقدام شاهد کاهش قابل توجه مصرف برق در بخش خانگی البته به صورت ارادی باشیم.
وزیر نیرو ادامه داد: در ۲ سال گذشته بیش از ۲ میلیون مشترک جدید به صنعت برق کشور افزوده شده است که اکثر این مشترکان مربوط به بخش خانگی است و به میزانی که در فصل گرم سال مصرف برق این بخش کاهش یابد، امکان تامین برق بیشتر برای صنایع فراهم می‌شود.
محرابیان تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع برای مدیریت مصرف همچنین واحدهای نیروگاهی جدیدی نیز وارد مدار خواهد شد که در مجموع به افزایش ظرفیت برق تحویلی به بخش‌های مولد کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در تابستان سال گذشته و در مقایسه با تابستان سال ۱۴۰۰ میزان برق تحویلی به صنایع انرژی‌بر ۲۵ درصد افزایش یافت، بیان کرد: در سایه تامین برق کافی برای صنعت سیمان در سال گذشته شاهد رشد ۱۱ درصدی میزان تولید این صنعت بودیم که توانست به تقاضای بازار پاسخ دهد و از بروز هرگونه نوسان قیمتی جلوگیری کند.
وزیر نیرو ادامه داد: در فصل گرم سال جاری نیز تلاش بر این است تا در قالب تفاهم‌نامه با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان برق کافی برای صنعت سیمان تامین شود.
محرابیان با اشاره به عرضه برق در بورس انرژی، گفت: در ابتدای اردیبهشت ماه خرید و فروش توسط شرکت‌های توزیع و صنایع بالای یک مگاوات به بورس انرژی سوق داده شده است که با توجه به معامله نقدی برق در این چارچوب، امیدواریم به مرور شاهد کاهش مطالبات صنعت نیروگاهی باشیم.
بر اساس این گزارش، در این جلسه حمید فرمانی، رئیس هیات مدیره انجمن سیمان، علی اکبر الوندیان، دبیر انجمن سیمان، محمدرضا سلیمیان، مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر، علی اصغر گرشاسبی، مدیرعامل هلدینگ سیمان شتران، مهرداد افخمی، مدیرعامل هلدینگ سیمان اسپندار، مجید وفاپور، مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و مجدالدین خادمی، مدیرعامل سیمان خوزستان نیز مسائل و دغدغه‌های مرتبط با صنعت سیمان را به صورت جداگانه در حضور وزیر نیرو مطرح کردند.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcb99bw.rhb0gpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما