تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۰
جالب است ۰
روند ارزش معاملات بورس در چند ماه اخیر صعودی بوده است.
روند ارزش معاملات بورس در چند ماه اخیر صعودی بوده است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با روند ارزش معاملات  در چند ماه گذشته گفت: بازده بورس تا یک هزار میلیارد نیز افت کرده بود و بازار سرمایه در رکود قرار داشت، ولی در حال حاضر ارزش معاملات به 8 تا  9 هزار میلیارد نیز رسیده است که این می تواند یک پارامتر بسیار خوب در بازار سرمایه باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود:زمانی که در روند صعودی ارزش معاملات رو به افزایش می‌رود و حجم معاملات افزایش می‌یابد تحلیلی است روی این که آن روند صعودی تایید می شود، ولی یک نکته‌ای است اینکه هر حجم معاملات بالا یا ارزش معاملات بالا در بورس ایران خوب نیست و مثلا یک نمادی ارزنده است و صف خرید بسیار خوبی برای خود چیده این صف خرید با قدرت فروشنده بسیار قوی برای خود چیده، این صف خرید با فروشنده بسیار بالا عرضه می‌شود و به سمت منفی می‌آید و ما در بازار سرمایه در این چند ماه اخیر شاهد خروج پول بوده ایم، ولی ارزش معاملات افزایش یافته و این نمی تواند یک عامل خوب برای رشد بازار سرمایه باشد و ممکن است روند را باز گرداند.

او در ادامه اظهار کرد:ارزش معاملات در روند صعودی را در کنار قدرت خریدار و فروشنده و ورود پول می بینیم. در حال حاضر 8 – 10 هزار میلیارد تومان به نسبت چند ماه گذشته عدد خوبی است، ولی ما در دوران اوج بازار سرمایه عدد خیلی بالاتر مثل 20 هزار میلیارد تومان نیز دیده ایم.

پورکار بیان کرد:در حال حاضر بازار سرمایه خروج پول و قدرت خریدار دارد و ارزش معاملات آن نیز رو به بالا است با این که خیلی‌ها در مقاومت در حال نقد شدن هستند و در حال انتخاب رفتار محافظه کارانه هستند و این رفتاری که در شاخص یک میلیون و 300 هزار واحد اتفاق افتاد دیدیم بسیاری از افراد نقد کردند و بعد از صبری مجددا پول را وارد بازار سرمایه کردند.

او افزود:بازار سرمایه می تواند مقاومت یک میلیون و 500 هزار واحد را رد کند یا به صورت مستقیم طی این هفته رد می کند و یا بعد از یک مقدار اصلاح و درجا رد می کند .نشانه‌هایی که از حجم معاملات، قدرت خریدار سرانه خرید و بحث ورود و خروج پول میان صنایع بازار سرمایه می بینیم که این نوید را می دهد که می تواند مقاومت یک میلیون و 500 هزار واحد را رد کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjixeo.uqeytzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین