تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۱
جالب است ۰
کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار اعلام کرد؛

آمار پرونده‌های مورد بررسی در واحد کمیته سازش در مهر ۹۹

کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، آمار پرونده‌های مورد بررسی در واحد کمیته سازش این کانون در مهرماه ۹۹ را اعلام کرد.
آمار پرونده‌های مورد بررسی در واحد کمیته سازش در مهر  ۹۹
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، و براساس این گزارش از ابتدا تا انتهای مهرماه سال جاری، در ابتدای ماه ۱۷۳ پرونده در جریان رسیدگی بوده و در طول ماه تعداد ۸۴ پرونده وارده و ۱۹۲ پرونده مختومه اعلام شده است و در انتهای مهرماه ۶۵ پرونده در جریان رسیدگی بوده است.









 



از نگاهی دیگر تعداد دعاوی وارده بر مبنای بورس مربوطه در این گزارش به شرح زیر است:

از ابتدای ماه و از مجموع ۸۴ پرونده، تعداد ۵۱ شکایت در ارتباط با بورس اوراق بهادار، ۳۲ پرونده مرتبط با فرابورس و ۱ پرونده در ارتباط با بورس کالا بوده است. هم‌چنین از مجموع ۸۴ دعاوی وارده تعداد ۴۹ پرونده مرتبط با کارگزاران و ۳۵ پرونده در ارتباط با ناشران بوده است.





 



 





 



در نهایت موضوعات مورد شکایت بر مبنای گزارش فوق در یک‌ماهه اخیر مواردی از قبیل ابطال بازخرید اجباری سهام نزد بانک مهر اقتصاد، مطالبه خسارت ناشی از اختلال در سیستم آنلاین کارگزاری، مطالبه خسارت ناشی از معامله بدون درخواست، رفع فریز سهام و مطالبه خسارت ناشی از آن، عدم انجام درخواست مشتری و مطالبه سود اوراق بهادار، مطالبه وجه ناشی از بدهی معاملاتی مشتری، مطالبه خسارت ناشی از عدم تحویل کالا، مطالبه وجه حاصل از بازاریابی و... بوده است.

 





https://sarmayegozarionline.ir/vdcevn8f.jh8ezi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین