تاریخ انتشار :جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۳
جالب است ۰
با ابلاغ رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران انجام شد؛

حذف اسناد زائد در فرآیند صدور کارت بازرگانی

با دستور حمید زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، گواهی بانک عامل (فرم الف) و تعهدنامه محضری (فرم دال) با توجه به جایگزینی استعلام سیستمی حساب جاری و چک برگشتی و تعهدنامه الکترونیکی در بستر سامانه جامع تجارت از تاریخ ۳/۷/۱۳۹۹ حذف شد.
حذف اسناد زائد در فرآیند صدور کارت بازرگانی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، در ابلاغیه صادره از سوی حمید زادبوم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست صدور و تمدید کارت بازرگانی طبق قانون و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز به سامانه جامع تجارت انتقال یافته است.

در همین راستا، تأیید موارد فوق براساس استعلامات سیستمی در سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری به عنوان زیرسامانه ارزیابی اهلیت فعالان اقتصادی در حوزه تجارت، پس از چند سال تاخیر با توافق سه جانبه وزارت صمت، اتاق بازرگانی ایران و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با ابلاغ قائم مقام وزارت صمت از بهمن ماه سال گذشته شروع شده و نهایتاً پس از طی یک دوره آزمایشی، انتقال صدور و تمدید کارت بازرگانی از مردادماه امسال به فرایند جدید انجام پذیرفت.
از مزایای فرایند جدید، حذف اسناد فیزیکی که سابق بر این برای احراز شرایط صدور و تمدید دریافت می گردید و جایگزینی آن‌ها با استعلامات سیستمی است.
به این ترتیب ضمن ایجاد تسهیل حداکثری، اطمینان کامل از احراز شرایط صدور و تمدید کارت بازرگانی طبق ماده 10 آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات محقق خواهد شد.
دو نمونه از این اسناد یکی گواهی بانک عامل برای احراز شرط داشتن حساب جاری و نداشتن چک برگشتی (فرم الف) و دیگری تعهدنامه محضری (فرم دال) به عنوان پیش نیاز گواهی ماده 186 مالیاتی است که با دستور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران طی نامه شماره 99/100/22218 مورخ 2/7/1399 اسناد مذکور از امروز 3/7/1399 حذف گردید و به این ترتیب در زمان و هزینه فرایند صدور و تمدید کارت بازرگانی، صرفه جویی و بهبود قابل توجهی صورت خواهد گرفت.
لازم به ذکر است؛ در فرایند جدید، استعلام سیستمی حساب جاری و چک برگشتی از بانک مرکزی و همچنین تعهدنامه الکترونیکی در بستر سامانه جامع تجارت جایگزین اسناد مذکور گردیده است که قطعاً از جهت اطمینان‌بخشی برای احراز شرایط صدور و تمدید کارت بازرگانی، بسیار بهتر بوده و نگرانی‌های قبلی از بابت صدور و تمدید کارت بازرگانی به نام اشخاص فاقد شرایط که زمینه سوء استفاده‌های مختلف از جمله فرار مالیاتی چندده هزار میلیارد تومانی، انباشت بدهی‌های گمرکی معوق، قاچاق کالا و سوء استفاده‌های ارزی در واردات و صادرات کالا را سبب شده بود، به حداقل کاهش خواهد یافت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciqyay.t1azv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین