تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
جالب است ۰
واکنش بازار سرمایه به واگذاری سهام سرخابی‌ها

استقلال و پرسپولیس «سبز پوش» شدند

واگذاری 85 درصد سهام استقلال و پرسپولیس به خریداران جدید یعنی پتروشیمی خلیج‌فارس و کنسرسیوم بانکی غیر دولتی، با واکنش مثبت سهامداران این دو شرکت در بازار سرمایه همراه شده است.
استقلال و پرسپولیس «سبز پوش» شدند
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،دیروز نخ استقلال و پرسپولیس از دولت و وزارت ورزش کنده شد و فشار کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حل مشکل مالکیت مشترک این دو تیم جهت گرفتن مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا، سرانجام سبب شد تا پروسه واگذاری سرخابی‌ها که در 2 دهه گذشته، به امروز و فردا سپرده می‌شد، به خط پایان برسد. از دیروز با واگذاری 85 درصد سهام دو تیم قرمز و آبی پایتخت به کنسرسیوم بانکی غیر دولتی و پتروشیمی خلیج‌فارس، دیگر آنها پسوند دولتی را یدک نمی‌کشند و وارد یک دوران مدیریتی شده‌اند.
تالار فرابورس دیروز معامله سهام استقلال و پرسپولیس را ثبت کرد و در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین و ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار شد.
نگاهی به ارزش سهام دو تیم بزرگ پایتخت پس از واگذاری نشان می‌دهد که بازار سرمایه به این واگذاری چراغ مثبت نشان داده و سهام این دو تیم رشد داشته است، اتفاقی که می‌تواند خبر خوبی برای هواداران دو تیم باشد و آنها را به یک آینده پایدار از نظر شرایط مالی و کمتر شدن دغدغه‌های اقتصادی امیدوار کند.
رشد 1.95 درصدی سهام استقلال
نگاهی به سابقه معاملات سهام باشگاه استقلال در فرابورس بیانگر روند صعودی در روزهای اخیر است و از اول اردیبهشت با قطعی شدن واگذاری 85 درصد سهام آبی‌پوشان به پتروشیمی خلیج‌فارس، سهام این باشگاه رشد داشته و مثبت بوده است.

دیروز در اولین روز واگذاری استقلال به پتروشیمی خلیج‌فارس، ارزش هر سهم این باشگاه در فرابورس از 1,523 دیروز به 1,540 ریال رسید و 1.12 درصد رشد داشت. این واکنش مثبت امروز هم ادامه پیدا کرد و صبح امروز سهم استقلال 1.95 درصد رشد داشته و قیمت هر سهم از 1,540 به 1,570 ریال رسیده است.

رشد 2.96 درصدی سهام پرسپولیس
مقایسه سابقه معاملات پرسپولیس در فرابورس هم از حاکی از رشد سهام این باشگاه است. از اول فروردین با نزدیک شدن به زمان واگذاری 85 درصد سهام به یک کنسرسیوم بانکی، رشد سهام پرسپولیس سبز و مثبت شد.

دیروز پس از واگذاری 85 درصد سهام پرسپولیس، ارزش این تیم فرابورس نسبت به روز قبل 0.06 درصد رشد کرد و قیمت هر سهم این تیم از 1,790 ریال به 1,791 رسید. امروز هم روند مثبت سهام پرسپولیس ادامه پیدا کرد و قیمت هر سهم این باشگاه از 1,791 ریال دیروز تا این لحظه به 1,844 ریال رسیده و 2.96 درصد رشد را تجربه کرده است.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcfmcdc.w6dvyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین