تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۲
جالب است ۰
پاندمیک شدن ویروس کرونا موجب بسته شدن رینگ معاملاتی بورس نیویورک در هفته های اخیر شد و عدم فعالیت چند هفتگی این بازار کنجکاوی ها را در خصوص که آیا اصولا بورس نیویورک به رینگ معاملاتی نیاز دارد یا خیر برانگیخته است.
آیا بورس نیویورک به حضور فیزیکی معامله گران نیاز دارد؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،دستور ترامپ مبنی بر بستن تمامی مشاغل در آمریکا در پی پاندمیک شدن این ویروس و تلفات بسیار زیاد ناشی از آن در آمریکا، موجب شد، شاخص اس اند پی که یکی از متغیرهای برتر بازار آمریکا از ماه مارچ تا کنون با افت ۳۰ درصدی همراه بوده است.

این ویروس که ۲۲ ایالت آمریکا را در محاصره درآورده است در حدود ۳۸ درصد از تولیدناخالص ملی این کشور را تهدید کرده است در حالی که، به نظر می رسد اقتصاد این کشور تا ۱۰ روز آینده فعالیت خود را آغاز کند.

روبرت پاولیک، مدیر تحلیل گری موسسه مالی اسلیت استون دراین خصوص بیان داشت: در برخی از ایالت ها فعالیت های اقتصادی کم و بیش آغاز شده است. اما از بازار سهام این کشور نباید توقع داشته باشیم که به سرعت به رویه سابق خود باز گردد به این دلیل که بازار بسیار به حواشی حساس است و تا بازگشت به روال عادی کمی زمان می برد.

بورس نیویورک که تحت مالکیت بورس اینترکانتیننتال است با پاندمیک شدن ویروس کرونا و انجام تست کرونا بر کارمندان خود، تمامی رینگ معاملاتی آپشن و بازار سهام خود در شهر نیویورک و سانفرانسیسکو را پس از اتمام معاملات روز ۲۳ مارچ تعطیل کرد .

پس از آن، بورس کالای شیکاگو، بورس گلوبال و نزدک هم تمامی معاملات آپشن و آتی خود را در شیکاگو و فیلادلفیا تعطیل کرد.

به این ترتیب، تمامی بازارها حضور فیزیکی سهامداران و معامله گران را در بازارها محدود کرده و معاملات الکترونیکی از طریق شبکه های اینترنت صورت می پذیرد.

در این بین، بورس گلوبال تصمیم دارد تا فعالیت رینگ معاملاتی خود را در تاریخ ۱ ژوئن آغاز کند به این دلیل که برخی از معامله گران اعلام کردند که نمی توانند با ابزارهای معاملات الکترونیک به راحتی معامله کنند و ریسک های زیادی در این معاملات بر آنها تحمیل شده است.

در این میان، بورس نیویورک که تنها بورسی است که به طور کامل امکان معاملات الکترونیکی را برای معامله گران خود فراهم کرده بود، با ارائه یک پروژه تحقیقاتی در این خصوص ابراز داشت: تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد عدم حضور معامله گران در رینگ معاملاتی و عدم ارائه تقاضا و عرضه به صورت حضوری ریسک معاملات را کاهش داده است و از طرف یگر نیز در رفت و آمد و هزینه های رفت و آمدی صرفه جویی شده است.

اما رینگ معاملاتی بورس نیویورک در شهر سانفرانسیسکو تصمیم دارد تا در روز دوشنبه شروع به کار کند اما هنوز تاریخ آغاز به کار شعبه اصلی رینگ معاملاتی در شهر نیویورک اعلام نشده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf0ydv.w6d1cagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین