تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵
جالب است ۰
ممکلات فنی در سیستم معاملات بورس فرانکفورت آلمان موجب تعویق ۴ ساعته معاملات در این بازار شد.
اختلال در سیستم معاملات، بورس فرانکفورت را ۴ ساعت در سکوت برد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،یکی از وخیم ترین مشکلات فنی و ساختاری در سیستم معاملات بورس دویچه آلمان و پلتفرم های معاملاتی اکسترا و یورکس موجب شد، بورس فرانکفورت بیش از ۴ ساعت از معاملات باز بماند و سیستم معاملاتی در این کشور مختل شد.

بر اساس این گزارش، بورس های وین، بوداپست، پراگ و دیگر بورس های عضو کشورهای بالکان نیز به این ترتیب با مشکل رو به رو شدند.

معاملات در بورس فرانکفورت، یکی از بزرگترین بورس های اروپا، که در ماه مارچ به دلیل هیجان زیاد در بازارهای مالی با رشد چشمگیر حجم معاملاتی به کانال  ۳۰۰ میلیارد یورویی (۲۳۹ میلیارد دلار) رسیده بود ، امروز در ساعت ۷:۲۵ دقیقه صبح به وقت گرینویچ تنها پس از گذشت ۲۵ دقیقه از آغاز معاملات، با اختلال در معاملات رو به رو شد .

بیش از ۹۰ درصد معاملات بورس کشور آلمان را پلتفرم معاملاتی الکترونیکی اکسترا بر عهده دارد و این اختلال موجب قطعی حجم کامل معاملات مشتقه و سهام شد. در حالی که معاملات سنتی در رینگ این بازار به فعالیت خود ادامه داد.

به این ترتیب، با برطرف شدن این اختلال آن دسته از معاملات که بر پلتفرم یورکس انجام می شد در ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه آغاز شد و معاملات پلتفرم اکتسرا نیز در ساعت ۱۱:۵۰ آغاز شد.

کارشناسان فنی  دویچه بورس آلمان معتقدند این اختلال در سیستم، ناشی از نقص ارتباطات داخلی بین دو سیستم معاملاتی بوده است و هیچ علائمی از هک سیستم های معاملاتی وجود ندارد.

این در حالی است ک ه، پس از برطرف شدن این اختلال، معاملات در ساعت عصرگاهی به آرامی انجام شد.

به این ترتیب بورس های زاگرب، لیوبلیانا، صوفیه و مالت علاوه بر بورس های وین، پراگ و بوداپست نیزدر پی اختلال در سیستم معاملاتی اکسترا، معاملات را با تاخیر آغاز کردند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbfwb0.rhb09piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین