تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۶
جالب است ۰
پس از آنکه یک نهاد دولت آمریکا اعلام کرد که میزان تولید نفت شیل این کشور در ماه آوریل به مقدار بی سابقه ای کاهش خواهد یافت، این کاهش در کنار توافق کاهش تولید اوپک پلاس سبب شد تا قیمت نفت در روز سه شنبه شاهد افزایش باشد.
رشد نسبی قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز با ۱.۸ درصد رشد به ۳۲ دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم با ۲.۱ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۸۸ سنت رسید.

این در حالی است که، اوپک و متحدانش از جمله روسیه توافق کرده اند که در ماه های می و ژوئن ۹.۷ میلیون بشکه از تولید نفت روزانه خود را کاهش دهند.

اما تحلیلگران معتقدند حتی این مقدار قابل توجه از کاهش نیز برای جبران افت حدودا یک سوم تقاضای جهانی به دلیل شیوع کرونا کافی نیست.

قیمت نفت همچنان از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ درصد کاهش نشان می دهد.

کارشناسان معتقدند این کاهش ها به خصوص نسبت به ارقام افزایش یافته تولید طی ماه گذشته، موجب نخواهد شد که بازار به توازن برسد مگر آنکه شاهد معکوس شدن ناگهانی روند افت فعالیت های اقتصادی در هفته های آینده باشیم.

در حالی که برخی کشورهای عضو گروه ۲۰ توافق کرده اند که برای پر کردن مخازن نفت ذخیره خود نفت بیشتری خریداری کنند، انتظار می رود ظرفیت این مخازن به زودی پر شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaeani.49nia15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین