تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۲
جالب است ۰
رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر خبر داد:

دستور مستقیم امیر قطر برای کمک به ایران در مبارزه با کرونا

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر گفت: کشور قطر معمولا تلاش می‌کند در بحران‌ها نقش مثبتی داشته باشد و این موضوع در جریان سیل ایران نمود بیشتری داشت. از همین روی، اخیراً امیر قطر مستقیماً دستور کمک به ایران در مبارزه با کرونا را داده است.
دستور مستقیم امیر قطر برای کمک به ایران در مبارزه با کرونا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، عدنان موسی پور در مورد آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و قطر گفت: در حال حاضر این رابطه متاثر از موضوع کرونا است. البته این سخت‌گیری قطر تنها شامل ایران نمی‌شود و همه کشورها را در بر می‌گیرد و فعلا کانتینرهای یخچال‌دار در شرایط خاص و با رعایت ضوابط بهداشتی حق ورود به قطر را دارند.

وی ادامه داد: قطعاً کرونا تاثیر منفی و کاهنده بر روابط دو کشور داشته است چون مبادله خاصی صورت نمی‌گیرد و آخرین آمار آن در روزهای آینده اعلام می‌شود. باید توجه داشت که نمی‌توان کشوری را قانع کرد که اجازه ورود کالاهایی را بدهد که مشخص نیست ضوابط بهداشتی آن رعایت شده باشد. بنابراین در این شرایط و با جهان شمول شدن کرونا، تقریباً همه کشورها در مقابل هم گارد دفاعی گرفته‌اند.

موسی پور در مورد وضعیت پروازهای دوجانبه گفت: فعلا روزی یک پرواز از تهران به دوحه انجام می‌شود و البته هیچ ایرانی حق ورود به دوحه را ندارد مگر شرایط خاص و قرنطینه 14 روزه را رعایت کند. البته برای ترانزیت لاین خاصی در فرودگاه باز کرده‌اند که ایرانیان می‌تواند از طریق آن سفر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر در مورد کمک‌های قطر به ایران برای مبارزه با شیوع کرونا گفت: کشور قطر معمولا تلاش می‌کند در این‌گونه صحنه‌ها و بحران‌ها نقش مثبتی داشته باشد و این موضوع در جریان سیل اخیر ایران نمود بیشتری داشت. از همین روی، اخیراً امیر قطر مستقیماً دستور کمک به مبارزه با کرونا در ایران را داده است.

وی افزود: البته با توجه به رایزنی‌های سفارت ایران در قطر، وزارت امورخارجه و اتاق مشترک ایران و قطر، انتظار این کمک را داشتیم که خوشبختانه اینگونه هم شد و قرار است این کمک‌ها در قالب منابع مالی و تجهیزات پزشکی مستقیماً از طریق هلال احمر قطر به هلال احمر کشور ما تحویل داده شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjyxem.uqeiizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین