تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۳
جالب است ۰
وزیر نفت از ۳۰میلیارد دلار طرح نیمه کاره در بخش پتروشیمی خبر داد
طرحهای نیمه کاره بخش پتروشیمی
 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، بیژن زنگنه وزیر نفت ، در همایش توسعه نظام مالی در صنعت نفت گفت: اگر طرحهای نفت و پتروشیمی فعال شود بخشهای دیگر صنعتی در کشور هم فعال خواهد شد از جمله شرکت هپکو. وی افزود: صندوق توسعه ملی، فاینانس، منابع بانکی، اوراق مشارکت، انواع اوراق مالی اسلامی و فروش سهام شرکتها منابعی هستند که از آنها استفاده کردیم و استفاده خواهیم کرد و مدیران ما آن را خوب بلدند.
زنگنه ادامه داد: ما باید افزون بر موارد فوق از راههای دیگری هم برای تامین مالی طرحهای صنعت نفت استفاده کنیم.وزیر نفت افزود: هم اکنون در بخش پتروشیمی 30 میلیارد دلار طرح نیمه کاره وجود دارد و باید تلاش کنیم از سرمایه مردمی استفاده کنیم؛ اگرچه معتقدم بخش خصوصی میتواند سرمایه گذاری را انجام دهد.
وی گفت:12 میلیارد طرح در بخش پتروشیمی نهایی شده، اما هنوز آغاز نشده است، میتوان از سرمایه مردمی در این بخش استفاده کرد. زنگنه افزود: امکان سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری در بخش پتروپالایشگاهی نیز وجود دارد که بخش خصوصی میتواند فعال شود.وزیر نفت اضافه کرد: خوشبختانه بخش دانشگاهی و صنعتی ما با هم پیوند خوردند و میتوانند با هم کار کنند.
وی گفت: ما در طرحهای صنعت نفت تنها به الگوی جدید قراردادهای نفتی اکتفا نکردیم بلکه روشهای EPC و EPD را هم فعال کردیم، باید جریان فعالیت در صنعت را زنده نگه داریم.زنگنه با بیان اینکه دغدغه من این است که صنعت در کشور فعال شود گفت: برای این منظور طرح خرید تضمینی کالا را بررسی کردیم و در مجموعه نفت پروراندیم و تلاشمان این است که وارد مرحله اجرایی شود.  

https://sarmayegozarionline.ir/vdcai0ni.49nya15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین