تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱
جالب است ۰
سرمربی تیم والیبال کاله مازندران گفت: از نظر من تعطیلی لیگ با این شیوه درست نیست و می‌شود تصمیمات بهتری در این مورد گرفت.
عطایی: تعطیلی لیگ به سود تیم ملی والیبال نیست
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بهروز عطایی ، درباره احتمال تعطیلی لیگ‌برتر والیبال به دلیل برگزاری اردوهای تیم ملی جهت حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، اظهار کرد: ما از عملکرد تیم ملی والیبال در رقابت‌های متعدد تجربه‌های زیادی به دست آورده‌ایم که باید از آن‌ها استفاده کنیم. هرگاه تیم‌های ملی ما از دل لیگ تشکیل شده‌اند عملکرد تیم ملی در میادین مختلف قابل دفاع بوده است. همانطور هم که دیدید کولاکوویچ در زمان اردوهای تیم ملی برای لیگ ملت‌ها معتقد بود آمادگی خوب بازیکنان به دلیل حضور در لیگ، شرایط خوبی را فراهم کرده است.

او افزود: زمانی که بازیکنان از باشگاه‌های خود وارد اردوهای تیم ملی می‌شوند، آمادگی خوبی دارند. به نظرم می‌شد با دقت بیشتری در این مورد تصمیم گیری کرد. خواسته همه ما موفقیت تیم ملی است و منافع تیم ملی را ارجح می‌دانیم، اما به نظرم می‌توانست تصمیم درست‌تری در این مورد بگیرد. حتی تفکر کولاکوویچ این بود که دو هفته از دور برگشت بازی‌های لیگ برگزار شود و سپس لیگ برای برگزاری اردوهای تیم ملی تعطیل شود.

کارشناس والیبال ایران گفت: در حال حاضر ۵ - ۶ بازیکن ملی‌پوش ما نیز در داخل کشور نیستند و در لیگ‌های خارجی مشغول هستند. شاید بتوانیم بازیکنان داخلی را با تعطیل کردن لیگ از مصدومیت حفظ کنیم، اما شاید لژیونرهای ما مصدوم شوند. آنگاه تکلیف چگونه است؟ همانطور که گفتم تیم ملی اولویت است، اما می‌شد تصمیمات بهتری در این مورد گرفت. از نظر من این تصمیم درست نیست، چون بازیکنانی که پس از ۱۰ هفته بازی در لیگ به اوج آمادگی رسیده‌اند را نمی‌توان ۵۰ روز در اردوها در اوج نگه داشت. الآن بازیکنان در نزدیک‌ترین حالت به شرایط مسابقات بین‌المللی هستند و بهتر است در این مورد تصمیمات بهتری مانند کشورهای بزرگ در والیبال گرفت.

او با بیان اینکه دو راه برای حل این مشکل وجود داشت، توضیح داد: با دو روش می‌توانستیم این مسائل را کنترل کنیم، اول اینکه می‌شد تا پایان مسابقات انتخابی المپیک لیگ را برگزار نکرد و در این سه ماه و نیم ملی‌پوشان را در اردو نگه داشت، یا اینکه مانند کشورهای صاحب سبک در والیبال لیگ داخلی را تا ۲۰ روز مانده به مسابقات برگزار کنیم و سپس با تعطیلی لیگ، اردوهای تیم ملی تشکیل شود. به نظرم من این شیوه که فدراسیون می‌خواهد اتخاذ کند درست نیست.

عطایی ادامه داد: البته من امیدوارم که با این شرایط هم تیم ملی به موفقیت برسد چون آرزوی همه ما صعود والیبال به المپیک است، هر چند که می‌دانم کار سختی نداریم و تیم‌های آسیایی در سطح تیم ملی ایران نیستند. تیم ملی ایران به راحتی راهی المپیک خواهد شد اما بهتر است از این پس راهکارهایی را مد نظر قرار دهیم که هیچگونه مشکلی برای والیبال پیش نیاید.

سرمربی تیم کاله مازندران درباره بازی هفته بعد تیمش نیز گفت: در هفته پیش رو با گنبد بازی داریم که تیم خوبی است. خوشبختانه تیم ما مشکلی در این فصل ندارد و از این به بعد هم سعی می‌کنیم همه نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنیم تا نتایج مد نظر تیم کسب شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdci5paw.t1av32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما