تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۷
جالب است ۰
شاخص کل فرابورس در هفته دوم مهرماه سال جاری با ۴.۷ درصد افت همراه شد.
 افت ۴.۷ درصدی آیفکس در هفته گذشته
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، معاملات فرابورس در هفته کاری منتهی به 19 مهرماه با عرضه سه اسناد خزانه اسلامی در بازار ابزارهای نوین مالی به پایان رسید و در مجموع بازارها 8914 میلیون ورقه بهادار به ارزش 53 هزار و 745 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در هفته کاری گذشته و در تاریخ‌های 13، 14 و 16 مهرماه به ترتیب اسناد خزانه اسلامی در نمادهای اخزا815، اخزا803 و اخزا807 برای نخستین بار به خریداران عرضه شدند که به ترتیب قیمت کشف‌شده آن‌ها 578 هزار و 240 ریال، 854 هزار و 500 ریال و 675 هزار و 10 ریال بود.

عقبگرد آیفکس

همچنین شاخص کل فرابورس با ثبت 4.7 درصد افت در هفته گذشته موجب شد بازدهی این نماگر رقم 80 درصد را از آغاز امسال تجربه کند. ارزش بازار نیز نزدیک به 2 درصد در هفته گذشته کاهش یافت تا میزان رشد این متغیر نیز به 57 درصد از ابتدای امسال برسد.

بازار ابزارهای نوین مالی

در هفته گذشته همچنین بازار ابزارهای نوین مالی از دادوستد 464 میلیون ورقه بهادار به ارزش 13 هزار و 290 میلیارد ریال میزبانی کرد که بیشترین حجم معاملات این بازار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و بالاترین ارزش آن در اوراق بدهی رقم خورد. این بازار در هفته‌ای که سپری شد رشد 210 درصدی در حجم معاملات را شاهد بود در حالی که ارزش این دادوستدها در مقایسه با هفته پیش از آن تفاوتی نکرد.

وضعیت معاملات اوراق بدهی

همچنین رصد معاملات اوراق بدهی، ETF ها و اوراق تسهیلات مسکن در بازار ابزارهای نوین مالی نشان می‌دهد با تغییر مالکیت 454 میلیون ورقه به ارزش 5012 میلیارد ریال در صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاهد رشد بیش از 230 و 70 درصدی در حجم و ارزش معاملات ETF ها بوده‌ایم.

این در حالی است که اوراق بدهی با کاهش معاملات در هفته گذشته روبه رو شد و اوراق تسهیلات مسکن نیز با جابه جایی 480 هزار ورقه ازین اوراق به ارزش 154 میلیارد ریال افت 39 درصدی حجم در برابر رشد 3 درصدی ارزش معاملات را تجربه کرد.

عملکرد بازارهای اول و SME

بررسی دادوستدها در سایر بازارهای فرابورسی نیز گویای آن است بازارهای اول و SME بهترین عملکرد هفتگی را در رشد معاملات به نام خود ثبت کرده‌اند و بازار دوم و پایه با کاهش دادوستدها در هفته گذشته روبه‌رو شده‌اند.

در این میان ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز در حالی رقم 36 هزار و 658 میلیارد ریال را در هفته‌ای که گذشت رقم زد که از این میزان گروه فلزات اساسی 9 درصد را به خود اختصاص داد و صدرنشین شد. دو گروه محصولات کاغذی و انبوه‌سازی نیز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.



https://sarmayegozarionline.ir/vdcguy9n.ak9nq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین