تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۷
جالب است ۰
استاندار گلستان با سرکنسول قزاقستان پیرامون توسعه روابط تجاری موضوعات صنعتی بحث و تبادل نظر کرد.
استاندار گلستان با سرکنسول قزاقستان در گرگان دیدار کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،هادی حق شناس ضمن بیان ظرفیت‌های گلستان در حوزه های مختلف اظهار داشت: برای شتاب بخشی در توسعه روابط به ویژه تجاری - اقتصادی باید ساز و کارهایی برای رفع موانع موجود ترسیم شود.

وی ادامه داد: گلستان دارای ظرفیت‌های فراوان و کم نظیری در بخش‌های انرژی، نفت و گاز، گردشگری، پرورش خاویار و آبزیان است که تقویت روابط تجاری با قزاقستان می‌تواند به شکوفایی بیشتر این ظرفیت‌ها و توسعه مناسبات مشترک منجر شود.
استاندار گلستان افزود: قزاقستان هم دارای ظرفیت‌های فراوانی مانند معادن و کشاورزی است که با برنامه ریزی مناسب می‌توان از پتانسیل‌های دو طرف و به خصوص استان‌های گلستان و قزل اوردا بیشتر و بهتر استفاده کرد.

سر کنسول قزاقستان نیز اظهار داشت: از ارتباط تجاری با استان گلستان استقبال می‌کنیم.

با ایدجان ایداشف ادامه داد: باید تلاش شود توسعه تجارت میان دو استان با توجه به نزدیکی از لحاظ جغرافیایی، اشتراکات فرهنگی و نظایر آن افزایش پیدا کند.

احداث ترمینال چند منظوره غلات در مرز اینچه برون، اعلام آمادگی برای احداث سیلو در اینچه برون به صورت مشترک، کشت‌های فرا سرزمینی و توسعه واحدهای گلخانه ای، توافق در زمینه همکاری‌های نفت، گاز و پتروشیمی و سوآپ نفت، واردات دان مرغ و بهره مندی از فرصت‌های منطقه اینچه برون با توجه به موقعیت استان گلستان از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت علاوه بر خواهرخواندگی با منگستائو و فعالیت سرکنسولگری قزاقستان در گرگان قرابت‌های دیگری هم با این کشور دارد چرا که ۱۵۰۰ خانوار قزاق با جمعیتی قریب به شش تا هشت هزار نفر از گذشته‌های دور در گرگان ساکن هستند.
علاوه بر این گلستان از نزدیک ترین استان‌های ایران به قزاقستان است.
ارتباط ریلی از طریق خط آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان و ارتباط دریایی از طریق خزر از دیگر مزیت‌ها در توسعه روابط بین گلستان و قزاقستان است.
جمعیت قزاقستان ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساکن در ۱۴ استان بوده، زبان رسمی آن قزاقی و روسی و واحد پول این کشور تِنگه است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciuyaw.t1a5p2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین