تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
جالب است ۰
اقداماتی که بانک مرکزی در راستای تثبیت بازار ارز و همچنین اقدامات امنیتی صورت گرفته از قوه قضاییه و نیروی انتظامی در تثبیت بازار ارز تاثیر به سزایی داشته اند.
دلایل کاهش جذابیت بازار ارز بین سرمایه داران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،برخی کارشناسان معتقدند مداخله بانک مرکزی در بازار ارز و سیاست‌های جدید ارزی و همچنین اقدامات امنیتی از دلایل کاهش نرخ ارز است.

همچنین برخی کارشناسان معتقدند که افزایش اختیارات بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز از طریق عملیات بازار باز ارزی و تسهیل ورود ارز به کشور، اقدامی ضروری است که می ‌تواند به کاهش التهاب و کنترل نوسانات قیمتی منجر شود.

در همین راستا حسین وکیلی، یک کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص شرایط حاکم بر بازار ارز گفت: اقداماتی که بانک مرکزی در راستای تثبیت بازار ارز انجام داد و همچنین اقدامات امنیتی قوه قضاییه و نیروی انتظامی بسیار در این امر موثر بودند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اتفاقاتی که موجب تثبیت در بازار ارز شد شناسایی و دست گیری مفصدانی بود که در این بازار اختلال ایجاد کرده بودند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه افت جذابیت این بازار موجب شده تا سرمایه داران پول های خود را به سمت بازار مسکن روانه کنند، تصریح کرد: همین امر یکی از دلایلی است که بازار مسکن را با رشد ناگهانی مواجه کرد و باعث شد تا قدرت خرید متقاضیان تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

وکیلی با ذکر این مطلب که اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود شرایط بازار ارز تا حدودی موثر بود و باعث شده تا بازار ثبات پیدا کند توضیح داد: همچنین تاثیر ارزان شدن نرخ ارز را در دیگر بازارها نیر مشاهده می کنیم، اما باید از سمت دیگر مسئولین مربوطه اقداماتی صورت گیرد تا قیمت کالاهایی همچون مسکن، خودرو، مواد غذایی و لازم خانگی نیز به حالت ثبات و اولیه خود بازگردند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjxxet.uqea8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما