تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰
جالب است ۰
مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس از راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ارزی خبر داد و گفت: راه اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ارزی با تصویب هیات دولت در دستور کار سازمان بورس قرار گرفته زیرا ایجاد این صندوق برای افزایش حضور سرمایه‌گذاران خارجی ضروری است.
راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ارزی در بورس تهران
به گزارش سرمایه گذاری آنلاین،‌ محمود رضا خواجه نصیری مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس از راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ارزی خبر داد و گفت: راه اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ارزی با تصویب هیات دولت در دستور کار سازمان بورس قرار گرفته زیرا ایجاد این صندوق برای افزایش حضور سرمایه‌گذاران خارجی ضروری است.

وی افزود:در این راستا طراحی اولیه این نوع صندوق در سازمان بورس انجام و زیرساخت‌های فنی آن آماده شده است که بعد از ابلاغ دستورالعمل، امکان اجرایی شدن آن فراهم می شود.

به گفته خواجه نصیری واحدها، ملاحظات، نحوه معامله،NAV ،نرخ ارز و نحوه ورود خروج سرمایه به صندوق‌ها در چارچوب اساسنامه این صندوق ها مشخص می‌شود.

این مسئول سازمان بورس در پاسخ به این سوال که چه ارزی در تأمین منابع مالی صندوق مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ گفت:صندوق ارزی می تواند در قالب هر ارزی شکل بگیرد، همچنین متناسب با فضا یک ارز نیز می‌تواند مبنای معامله قرار بگیرد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس به ویژگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزی اشاره کرد و گفت: تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی ضروری است. زیرا ریسک سرمایه‌گذاران خارجی را پوشش می‌دهند علاوه بر اینکه این که از طریق ایجاد ابزار مشتقه، ریسک قیمت ارز را مدیریت کنند و به نوعی ریسک سرمایه‌گذاران ناشی از نوسان نرخ ارز را پوشش می دهند.

 هیأت دولت در جلسه ۲۵ شهریور ماه تصویب کرد که سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تدوین و ابلاغ ضوابط تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری ارزی اقدام کنند.با تصویب این بند در هیأت دولت به‌نظر می‌رسد که دولت در اجرای برنامه‌اش برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی مصر است و از این طریق قصد دارد، ریسک ناشی از نوسان قیمت ارز را برای سرمایه‌گذاران خارجی پوشش دهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfa.d0ww6dciig.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین