تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۰
جالب است ۰
مدیرعامل تامین سرمایه امین از انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف نفت کوره تا یک ماه آینده و تامین مالی ۳ پروژه نفتی از طریق بازار سرمایه خبر داد و گفت: در پروژه سیراف با دو پیمانکار حاضر در مناقصه، تفاهم‌نامه‌هایی امضا کردیم.
انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف نفت کوره تا یک ماه آینده
به گزارش سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از فارس، علی سنگینیان با بیان اینکه ما با همکاری شرکت ملی نفت صندوق‌های پروژه نفتی را طراحی و به سازمان‌ها بورس پیشنهاد دادیم،‌ افزود: از این صندوق‌ها می‌شد، برای تامین مالی توسعه میادین نفتی استفاده کنیم که متاسفانه به دلایلی خوب جلو نرفت و متوقف شد.

وی اضافه کرد: همین پیشنهاد باعث شد، ما در صنعت نفت وارد شویم، پیمانکاران صنعت را بشناسیم و درباره بعضی پروژه‌ها که به ما معرفی شد، از طریق ابزارهای موجود یعنی اوراق مشارکت و صکوک برای تامین مالی آن استفاده کنیم.

مدیرعامل تامین سرمایه امین ادامه داد: ما ۲ یا ۳ پروژه را اجرا کردیم که برای یکی از آنها یعنی انرژی دانا که قصد داشت یک دکل حفاری دریایی بخرد ۷۸ میلیارد تومان اوراق صکوک اجاره منتشر کردیم؛ این رقم کل مبلغ موردنیاز برای خرید دکل جدید بود و اوراق هم ۴ ساله و با نرخ ۲۰ درصد بود.

وی تصریح کرد: این اوراق اولین اوراقی بود که بر مبنای کسر در بازار فروخته شد و ما ۱۰۰ ریال را ۹۶ ریال فروختیم که سود مؤثر سرمایه‌گذاران را سالانه به ۲۳ درصد می‌رساند.

سنگینیان افزود: برای نفت و گاز پرشیا که به هلدینگ انرژی تدبیر تعلق دارد، نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت فروختیم تا آن را برای توسعه میدان نفتی یاران شمالی مورد استفاده قرار دهد؛ که این اوراق نیز ۴ ساله و با نرخ سود ۲۰ درصد بود

وی اضافه کرد:  برای پتروشیمی قائد بصیر نیز ۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ۴ ساله با نرخ ۲۰ درصد منتشر کردیم.

وی با بیان اینکه آخرین پروژه‌های ما انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف نفت کوره است، گفت: شرکت نفت برنامه‌ریزی کرده است که ۱٫۵ میلیارد دلار از طریق بازار سرمایه تأمین سرمایه کند که بخشی از آن از محل فروش سلف اوراق نفتی حاصل خواهد شد و اولین دور آن نیز فروش ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف نفت کوره در بورس انرژی است.

مدیرعامل تامین سرمایه امین گفت:  با شرکت ملی نفت و بورس انرژی در حال تدارک مقدمات انتشار این اوراق هستیم و به احتمال زیاد تا یک ماه آینده منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: در پروژه پالایشگاه‌های سیراف با دو پیمانکار که در مناقصه شرکت کرده‌اند، تفاهم‌نامه‌هایی امضا کردیم که دو کاربرد برای آن داشت؛ اولا توانایی مالی آنها را برای شرکت در مناقصه بالا می‌برد و دوم اینکه ما تعهد دادیم که اگر آنها در مناقصه برنده شدند، با استفاده از ابزارهای موجود برای تأمین مالی به آنها کمک کنیم.

سنگینیان اظهار داشت: ما درباره پروژه‌های سیراف چندان مطالعه‌ای در مورد مسائل مالی و نرخ بازگشت سرمایه انجام نداده‌ایم، چرا که چنین بررسی‌هایی را معمولا در زمانی که پروژه به قرارداد نزدیک شود، انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد:  تعداد زیادی متقاضی برای پروژه‌های سیراف وجود دارد و طبعا مشکلاتی هم درباره آنها وجود دارد و مواردی از جمله کمبود خوراک و شرکت زیرساخت که شما نیز در گزارش‌هایی به آنها اشاره کرده‌اید، باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: با این وجود اعطای پروژه به پخش خصوصی یک قدم مثبت است و تصور می‌کنم لااقل در قسمت فاینانس بتوانیم به آنها کمک کنیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcei.8wjjh8fbb9.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین