تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۳
جالب است ۰
ایران در سالیان اخیر ۳.۱ میلیارد دلار در آذربایجان سرمایه‌گذاری کرده است.
همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان گسترش می‌یابد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در دیدار سید حسن قاضی زاده هاشمی- وزیر بهداشت- با شاهین مصطفی اف- وزیر اقتصاد آذربایجان- در باکو، 2 طرف راهکارهای افزایش همکاری های اقتصادی و دارویی را بررسی کردند. وزیر بهداشت قرار است در جریان این سفر از مجموعه دارویی پیراللهی که با سرمایه‌گذاری مشترک 2 کشور تاسیس شده است دیدن کند. 

2 طرف هم چنین در خصوص سرمایه‌گذاری‌های مشترک بیشتر برای تولید دارو و کسب و کارهای پزشکی به بحث و تبادل نظر پرداختند. آقای هاشمی نیز در این دیدار خواهان ارتقای مناسبات دو کشور شد و بر اهمیت همکاری‌های مشترک تاکید کرد. 2 کشور در حال تقویت روابط مشترک خود و انجام پروژه‌های اقتصادی مشترک کلان هستند.

طی 4 سال گذشته 10 دیدار بین سران 2 کشور و بیش از 100 دیدار بین هیات های عالی رتبه انجام شده است و 40 سند همکاری به امضای طرفین رسیده است. ایران 3.1 میلیارد دلار در آذربایجان سرمایه گذاری کرده است و بیش از 700 شرکت ایرانی در زمینه های گوناگون چون صنعت، ساخت و ساز، خدمات، ارتباطات، تجارت، حمل و نقل و کشاورزی در این کشور به ثبت رسیده است.

کریدور جنوب به شمال نیز از دیگر زمینه های مهم همکاری بین 2 طرف است. سال گذشته 19هزار گردشگر آذربایجانی از ایران و 363هزار گردشگر ایرانی از آذربایجان دیدن کرده‌اند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfe0d0.w6djyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین