تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۷
جالب است ۰
توسط کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

ریسک خاصی متوجه بازار سرمایه نیست

قیمت ها در آخرین روزهای سال ۹۳ در کمترین میزان معامله شد و هم اکنون پتانسیل مناسبی برای افزایش وجود دارد و سهام صنایع مختلف در بازار در حال رشد منطقی هستند.
ریسک خاصی متوجه بازار سرمایه نیست
بازار از آذر ماه 93 در انتظار توافق هسته ای بود به همین دلیل با این توافق غریبه نبود و به این دلیل که بازار از قبل، از این توافق خبر دار نشده بود، به استقبال هم نرفته بود و پس از توافق، روند افزایشی را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین، همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه، در خصوص روند حرکتی بازار پس از توافق سوییس اعلام داشت: پس از اعلام توافق اولیه در لوزان سوئیس، نقدینگی های آماده وارد بازار شد و برآوردها نشان دهنده این است که در هفته گذشته کاری تنها طی دو روز معاملاتی 1000 میلیارد تومان صف خرید در بازار به ثبت رسیده است.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد تقاضای بالقوه 3 هزار میلیارد تومانی وارد بازار شده است و بازدهی مناسبی را برای بازار به ارمغان آورده است.

دارابی در این خصوص ادامه داد: به نظر می رسد این تفاهم، ریسک را از کل اقتصاد کشور حذف کرده است و زمانی که ریسک از اقتصاد کسر شود انتظارات دراز مدت در بازار سرمایه توجیه پذیر می شود.

وی گفت: با سرمایه گذاری بلند مدت، سهامداران می توانند برای یک بازدهی کمتر، مدت زمان بیشتری صبر کنند یا به اصطلاح P/E بالاتری را متحمل شوند.

دارابی افزود: قیمت ها در آخرین روزهای سال 93 در کمترین میزان معامله شد و هم اکنون پتانسیل مناسبی برای افزایش وجود دارد و هم اکنون سهام صنایع مختلف در بازار در حال رشد منطقی هستند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اشاره داشت: صنایعی که پس از توافق سوئیس، با رشد و بازدهی بیشتری همراه خواهند بود صنعت بانکداری، صنایع خودروسازی، تجهیزات و شرکت های بیمه ای خواهند بود.

وی در این خصوص تصریح داشت: البته بانک مرکزی شرایطی در بازار ارز فراهم کرد که موجب شد نقدینگی از این بازار به سمت بازار سرمایه منتقل شود و شرکت های صادراتی نیز بتوانند برای فعالیت های تجاری خود برنامه ریزی کنند.

دارابی در پایان با توصیه ای به سهامداران تأکید کرد: عموما به تمامی سهامداران، چه سهامداران با تجربه و چه سهامداران تازه وارد پیشنهاد می کنم با مطالعه دقیق وارد بازار سرمایه شوند، البته در حال حاضر به دلیل کاهش قیمت سهام در سال 93، ریسک خاصی متوجه بازار سرمایه نیست اما باز هم توصیه می کنم از رفتار هیجانی پرهیز کنند و به سهامداران تازه وارد توصیه می کنم از صندوق های سرمایه گذاری و مشاوران در این زمینه استفاده کنند تا دستخوش زیان نشوند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj.oe8fuqe8msfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین