تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
جالب است ۰
شهردار تهران گفت: اصناف و بازار در تاریخ ما صرفا نقش کسب و کار نداشته‌اند بلکه از نظر فرهنگی_اجتماعی و سیاسی نیز در برهه‌های مختلفی فراتر از وظیفه ذاتی خود کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محمد علی نجفی، شهردار تهران در همایش اتاق اصناف تهران گفت: موضوع مسوولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی که به تازگی در اروپا مطرح شده برای ما سال‌ها است که اجرایی شده است. در تمام دنیا شهر و زندگی شهری متحول شده است و دیگر روستاها محل تولید و شهرها محل مصرف نیستند، اکنون شهرها به ویژه کلان‌شهرها در توسعه اقتصاد کشور و ایفای نقش بین‌المللی، تاثیر بسیار بزرگی دارند.

وی گفت: در شهرداری تهران معاون مالی و اقتصاد شهری داریم اما در دوره‌های گذشته فقط به جنبه مالی آن توجه شده نه جنبه اقتصاد شهری، در حال حاضر رونق اقتصادی در شهر وجود ندارد.

نجفی با اشاره به این که شهر بدون مشارکت شهروندان قابل اداره نیست افزود: باید خود مردم مستقیم و نه از طریق شورای شهر در اداره شهر همکاری و مشارکت کنند و بدون حضور آن‌ها حل مسائل و مشکلات تهران امکان‌پذیر نیست.

شهردار تهران ادامه داد: شهرسئول مساحتی به اندازه ما دارد با ۳۲هزار نیرو در شهرداری اما ما ۶۸هزار نیرو داریم، این ۶۸هزار نیرو نمی‌توانند شهر را اداره کنند بلکه خود مردم باید چرخ تهران را بچرخانند.

وی گفت: اگر اتاق اصناف به نمایشگاه‌های فصلی شهرداری گلایه دارد باید در مقابل هم برنامه‌هایی برای فروش اجناس به شهروندان با حراج‌های واقعی در نظر بگیرد. یکی از مشکلات ما در شهر تهران سد معبر است، سد معبر در تهران به شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد، یکی از اشکال آن خود مغازه‌داران هستند که پیاده‌رو را اشغال می‌کنند، مردم برای پیاده‌روی باید بارها میان خیابان و پیاده‌راه در حرکت باشند.دستفروشان و ماشین‌های فروش کالا خود به نوعی دیگر باعث سدمعبر می‌شوند.

نجفی افزود: برای حل مشکلات میان اتاق اصناف و شهرداری قرار است کارگروهی تشکیل شود که همه اختلافات در درون آن حل شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg.u9yrak93wpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین