تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷
جالب است ۰
بازار فیزیکی بورس انرژی هفته گذشته شاهد داد و ستد ۳۴ هزار و ۶۵۸ تن از انواع فرآورده های نفتی و پتروشیمی بود که موجب شد ارزش این معاملات به ۶۶ میلیارد تومان برسد.
ارزش بازار فیزیکی بورس انرژی ۶۶ میلیارد تومان شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، هفته گذشته معاملات در بازار فیزیکی برق رونق خاصی یافت تا جایی که بیش از 20 میلیون و 613 هزار کیلوات بر ساعت برق مورد داد و ستد قرار گرفت که موجب شد ارزش معاملات در این بازار به رقمی نزدیک به 900 میلیون تومان برسد.

این وضعیت نشان می دهد که معاملات برق فیزیکی «بین نیروگاه و مصرف کننده نهایی» به وضوح در حال  قدرت گرفتن است و می توان به تقویت توانمندی های این شیوه جدید تأمین انرژی خوش بین بود.

از سویی دیگر، نکته قابل توجه در خصوص این معاملات به قیمت نهایی آن باز می گردد زیرا نرخ های کشف شده در این سیستم معاملاتی بین 430 تا 435 ریال بوده که رقمی کمتر از نرخ های رسمی در شبکه توزیع است اگرچه هزینه انتقال برق را باید بر این نرخ ها افزود که رقمی نزدیک به 70 ریال است. در همین حال، این شرایط نشان می دهد که معاملات برق فیزیکی به آرامی به یکی از اهرم های مهم بورس انرژی برای توسعه آتی آن بدل خواهد.

بر این اساس، در این شیوه معاملاتی نیروگاه می تواند برنامه ریزی دقیقی برای تولید داشته و همچنین قبل از زمان تحویل برق نیز وجه معامله را به سرعت دریافت دارد که شیوه مهمی برای تأمین مالی این صنعت مهم است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.x0n2yt0zfa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین