تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۷
جالب است ۰
با به اتمام رسیدن مراحل آماده سازی معاملات آپشن صندوق های سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار شانگهای چین، تنها اعطای مجوز این اقدام از سوی نهادهای قانون گذاری باقی مانده است تا بورس شانگهای را یک قدم دیگر به پیشرفت نزدیک کند.
چین در فکر معاملات آپشن صندوق های سرمایه گذاری
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از سنابورس اوراق بهادار شانگهای چین معاملات آپشن را در آینده نزدیک راه اندازی خواهد کرد.

ببا به اتمام رسیدن مراحل آماده سازی معاملات آپشن صندوق های سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار شانگهای چین، تنها اعطای مجوز این اقدام از سوی نهادهای قانون گذاری باقی مانده است تا بورس شانگهای را یک قدم دیگر به پیشرفت نزدیک کند.

بر اساس این گزارش، با اعطای مجوز از سوی مقامات قانونگذار، نخستین ابزار مشتقه جدید پس از بحران مالی جهان در این نهاد منتشر خواهد شد.

هو روئینگ، رئیس گروه اقتصاددان بورس شانگهای در این خصوص اظهار داشت: بورس شانگهای کاملا برای معاملات آپشن صندوق های ETFآمادگی دارد و معاملات آزمایشی آپشن این صندوق ها نیز انجام شده است و از لحاظ تکنیکی هیچ مشکلی وجود ندارد.

این در حالی است که، بدنه قانون گذار بورس شانگهای در ابتدا باید تمام اوراق مشتقه را تأیید کند تا امکان معامله فراهم شود.

بورس اوراق بهادار شانگ های معاملات آزمایشی آپشن را در صندوق های موجود در شاخص CSI و شاخص شانگهای چین بدون هیچ ایرادی به سرانجام رسانده است.

همین طور، این معاملات به صورت آزمایشی بر سهام شرکت های بزرگ بورس چین از قبیل سهام بانک صنعتی و تجاری چین با موفقت انجام شد در حالی که، تأکید مقامات بورس شانگهای بر معاملات آپشن بر روی صندوق های سرمایه گذاری است.

بازار آتی کالای چین در سال های اخیر پیشرفت مناسبی را کسب کرده است در حالی که آغاز این معاملات به سال 2008 میلادی باز می گردد و بورس آتی شانگهای(Shanghai Financial Future Exchange) تنها نهاد رسمی برای این معاملات و شاخص CSI تنها شاخص این قبیل سهام در سرزمین چین نامیده می شوند.

این در حالی است که، بورس شن ژن نیز در نظر دارد تا پایان سال میلادی معاملات آزمایشی آپشن را انجام دهد و برای سال آینده خود را برای این قبیل معاملات آماده کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc8.q422bqoaal.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین