تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۶
جالب است ۰
دبیر اجرایی دبیرخانه مرکز تجارت بین‌الملل سازمان همکاری‌ اسلامی از برپایی نمایشگاه تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام، ۱۹ آبان در پایتخت مالزی خبر داد.
پنجمین نمایشگاه تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام
به گزارش سرمایه گذاری آنلاین، پنجمین نمایشگاه تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام که به اختصار (MWB) نامیده می‌شود، در تاریخ 19تا 23آبان ماه 1393، هم زمان با سومین اکسپوی گردشگری اسلامی و نخستین نمایشگاه آموزش عالی جهان اسلام در پایتخت مالزی برپا خواهد شد.

در این باره، محمد علی ملایی، دبیر اجرایی مرکز تجارت بین‌الملل سازمان همکاری‌های اسلامی درباره جزئیات بیش‌تر این رویداد بین‌المللی، تأکید کرد: این رویداد که یکی از موثرترین و قدرتمندترین رویدادهای در حال رشد، برای ایجاد فرصت‌های هم کاری بین کشورهای اسلامی شناخته شده و فرصتی مناسب و ارزش آفرین برای بسط و توسعه نفوذ بخش‌های دولتی و خصوصی داخلی در کشورهای اسلامی است، توسط مرکز تجارت بین الملل سازمان هم کاری های اسلامی (OIC-IBC) و با همکاری مرکز اسلامی توسعه تجارت (ICDT) ، با حضور نخست وزیر مالزی، نجیب تون رزاق، برگزار می‌شود.

وی افزود: این گردهمایی به دلیل ایجاد فضایی مناسب برای ملاقات، آشنایی و ارائه محصولات و خدمات شرکت‌کنندگان به بازارهای نو ظهور کشورهای اسلامی، ملاقات با افراد کلیدی و تصمیم گیرنده در صنایع مختلف و ایجاد ارتباطات موثر برای پیشبرد اهداف و کسب اطلاعات روز درباره کشورهای اسلامی و در مجموع به دلیل تقویت و ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه مرکز تجارت بین الملل سازمان همکاری های اسلامی در ایران، پس از تجارب موفق و شایان توجه سال گذشته در حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه و اخذ سهمیه دریافت جایزه نخبگان اقتصادی جهان اسلام، در سال جاری مجوز گرفت، تصریح کرد: فراهم آوردن فرصت بهره‌مندی هر چه بیشتر و ایجاد امکان میزبانی کل یا بخشی از این رویداد مهم در سال‌های آتی، برای ایران از اهداف مهم قابل پیگیری است.

دبیر اجرایی مرکز تجارت بین‌الملل همکاری‌های اسلامی در پاسخ به این سوال که در این نمایشگاه کدام دستگاه‌ها حضور خواهند داشت و اینکه چند کشور در این نمایشگاه حاضر می‌شوند، گفت: سازمان میراث فرهنگی، سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی ایران، خانه صنعت و معدن و با حضور بخش‌های خصوصی فعال در کنار 50 کشور اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی حضور خواهند داشت.

ملایی افزود: مرکز تجارت جهانی سالانه به 10 نفر از نخبگان حائز رتبه جایزه اهدا خواهد کرد که سال گذشته اسدلله عسگر اولادی از طرف ایران انتخاب شد و امسال هم یونس ژائله سعدآباد در جمع 10 نفر برتر برای جایزه نخبگان اقتصادی جهان اسلام انتخاب شده است.

بر اساس این گزارش، یونس ژائله سعدآباد،‌به عنوان صادرکننده برتر و نمونه کشور سازماندهی کارآمدی برای صادرات محصولات گروه تحت مدیرت خود  بیش از 65 کشور جهان از جمله آلمان، هلند، بلژیک، روزسیه، اوکراین، اسپانیا، ترکیه و ... آسیای جنوب شرق، خاورمیانه، آسیای میانه و آفریقا فراهم آورده است.

در ادامه، ژائله به مزایای برگزاری نمایشگاه تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام پرداخت و تأکید کرد: این قبیل رویدادها فرصت خوبی برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای اسلامی فراهم می کند و به همین منظور درخواست می‌کنیم که وزرای اقتصادی دولت به این موضوع اهمیت دهند.

منتخب جایزه نخبگان اقتصادی جهان اسلام با اشاره به اینکه دولت می‌تواند برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای اسلامی که پتانسیل‌های بسیار بالایی در تجارت دارند، تعرفه‌های ترجیحی گمرکی، مشوق‌های صادراتی لحاط کند، گفت:  این امر مستلزم عزم جدی دولت و برنامه‌ریزی بلند مدت دارد.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdca1.na449n0kk5.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین