تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۲
جالب است ۰
شرکت های سبد گردانی به شرطی میتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و پویایی داشته باشند که توسعه پذیر باشند.  
ارزش سبد گردانی ها در سرقفلی شرکت
به گزارش سرمایه‌گذاری آنلاین ،محسن سیار کارشناس بازار سرمایه در بیان مشکلات و چالش های سبد گردان ها گفت: یک فرصت مناسب برای شرکت های سبد گردانی ایجاد شد تا بتوانند طبق مقررات ایجاد شده در چهار چوب سازمان بورس تاسیس شوند و منفعت ببرند.
وی گفت : طی دوسال اخیر کارکرد سبد گردان ها به دلیل تعدد شرکت های سبد گردانی سخت شده و همین موضوع باعث شد تا فضا از قبل رقابتی تر شود. ولی همچنان میتوان گفت گه در بلند مدت جذابیت های خود را دارد، به طوری که هرساله به ارزش سرقفلی این شرکت ها افزوده میشود.
وی افزود: فرصتی که در اختیار این شرکت ها قرار میگیرد فرصت بازدهی و کسب سرمایه است. با توجه به رشد ابزار ها و توسعه های این مدت ، این فرصت برای شرکت های سبد گردانی فراهم است که همزمان با توسعه بازارها بتوانند از فرصت ههای جدید استفاده کنند یعنی هم خودشان فرصت جدید ایجاد کنند و هم از فرصت ها پیش آمده بهره کافی ببرند.
و ادامه داد: در بیان نقاط ضعف این سازمان ها عدم توانایی در جذب سرمایه است نقطه ضعف دوم این است که نتوانند مخارج اداری خود را کنترل کنند و به سرعت وارد زیان میشوند به دلیل تعداد بالای نیروی انسانی در این شرکت ها و در این شرایط رکود بازار زیان دهی را تا چند برابر افزایش میدهند.
سیار بیان کرد: یکی از راه های موفقیت این است که شرکت سبد گردان سرمایه گذار حامی داشته باشد چه از بخش وابسته  و دولتی و چه در بخش خصوصی تا بتواند عملکرد مفیدی داشته باشد. به هر حال باید منابع برای شرکت ها تجهیز شوند از طرفی بازار سهام باید رونق خوبی داشته باشد تا این شرکت ها با توجه به تاثیر پذیری زیادشان چه در جذب منابع و چه در کسب بازدهی تاثیر میپذیرند.
این کارشناس گفت: شرکت های سبد گردانی به شرطی میتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و پویایی داشته باشند که توسعه پذیر باشند برای مثال صندوق هی جدید رونمایی کنند مثل صندوق های مبتنی بر سهام یا صنوق های مختلط و .... یا این که بتوانند در بازارهای جدید شکل گرفته در بازار سرمایه خوب فعالیت کنند.
محسن سیار گفت: باید برای رصد بازار طلا تیم تشکیل دهند و از فرصت های بازار اختیار معاملات استفاده کنند؛ با این شرایط شرکت های سبد گردانی بهتر عمل کنند. -
https://sarmayegozarionline.ir/vdcd950j.yt0956a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین