تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۳
جالب است ۰
به گفته مدیر شرکت سبدگردان کاریزما، در شرایط کنونی که ابهاماتی در خصوص برجام و همچنین قیمت دلار وجود دارد، بهترین استراتژی سرمایه‌گذاران حرکت به سمت خرید سهم‌های بنیادی است.
رفتار دولت‌ها با صنایع از چالش‌ها و ریسک‌های اساسی بازار سرمایه است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، علی آهو، مدیر شرکت سبدگردان کاریزما ، با اشاره به وضعیت کنونی شاخص و نوسانات روزانه شاخص کل بورس، اظهار داشت: در حالا حاضر، شاخص از کف خود حدود 15 درصد رشد داشته است و این رشد در برخی از سهم‌ها همانند پالایشی‌ها در حدود 50 درصد نیز بوده است و همچنین سهم‌های بزرگ به طور متوسط از رشد 30 درصدی برخوردار شده اند.

وی دولت‌ها را یکی از چالش‌ها و ریسک‌های اساسی بازار سرمایه خواند و گفت: طی دهه گذشته و همچنین دوران کنونی، شاهد اثر دولت‌ها و تصمیم‌گیری‌های اشتباه آنها بر بازار سرمایه و صنایع مختلف بوده‌ایم و هستیم. این موضوع بر صنعت سیمان، گروه بانکی‌ها، صنعت خودرو نیز مشاهده شده است.

مدیر شرکت سبدگردان کاریزما ادامه داد: به بیانی دیگر، می‌توان گفت قیمت‌گذاری یا قانون‌گذاری دستوری دولت که نانوشته نیز هست به یکی از ریسک‌های بازار سرمایه بدل شده است.

وی برجام را مد نظر قرار داد و ابراز داشت: در این باره چند سناریو محتمل است. نخست اینکه توافقی نشود و دولت نیز اصطلاحا ارزپاشی نکند. در این شرایط، این گزاره که «بازار سرمایه تنها محلی برای سرمایه‌گذاری با مبالغ کمتر خواهد بود، چرا که در بازارهای دیگر همچون مسکن و ملک و سکه قدرت سرمایه‌گذاری از بین می‌رود» درست خواهد بود. چرا که در هر سناریویی بجز سناریوی توافق، قیمت دلار احتمالا با توجه به کسری بودجه دولت بالای 30 هزار تومان خواهد رفت و با توجه به اینکه در سایر بازارها همچون مسکن ما شاهد ریزش نبودیم، در این صورت، بازار سرمایه گزینه محتمل و حتی اجباری سرمایه‌گذاری خواهد بود.

آهو افزود: در سناریوی عدم توافق و افزایش قیمت دلار، سهم‌های دلاری به ویژه سهم‌های دلاری که اهرمی تر هستند پیشنهاد می‌شود.

وی با اشاره به استقبال بازار نسبت به کابینه دولت جدید، اظهار داشت: با کوچک‌ترین محرکی، هیجان به بازار سرمایه کنونی بازمی‌گردد و این هیجان برای سرمایه‌گذارانی که به شیوه مستقیم وارد بازار شده‌اند مفید نیست. در شرایط کنونی بازار که بازار در حال رشد است و همچنین اصلاح چند روز اخیر، شرایط مناسبی برای خرید فراهم شده است.

مدیر شرکت سبدگردان کاریزما به سرمایه‌گذاران پیشنهاد داد: با توجه به اینکه فاکتورهای آتی در خصوص توافق مبهم است، از خرید هر سهمی اجتناب شود و محتاطانه جلو رفت. چرا که احتمال قفل شدن سهم‌هایی وجود دارد و بهتر است به سمت سهم های بنیادی رفت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciqzay.t1a3q2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین