تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۴
جالب است ۰
اولین شرکت تولید تابلوهای برقی در ایران در آستانه تعطیلی قرار دارد و تعداد کارگران این شرکت از ۳۳۰ نفر به ۴۸ نفر رسیده است.
 تولیدکننده تابلو برقی در آستانه تعطیلی/برگی از خصوصی‌سازی‌های غلط
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،شرکت ایران سوئیچ بعنوان اولین شرکت تابلو سازی در ایران، فعالیت خود را در سال ۱۳۴۶ آغاز کرد و پنج محصول تابلوهای فشار قوی، تابلوهای فشار ضعیف، خازن، کلید فشارقوی و سکسیونر از تولیدات این شرکت محسوب می‌شود.

مشکلات کارگران این شرکت تقریبا از مهرماه سال گذشته آغاز شد تا اینکه پس از تقریبا یکسال همچنان کارگران این شرکت با مشکلات متعددی مواجه هستند.

در همین زمینه محمدرضا فرزعلیان، عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: این شرکت از جمله شرکت‌های فعال با راندمان کاری بالا حدود ۵۰ سال سابقه موفق در عرصه تولید تابلوهای برق مطرح بود اما چند سالی است که به دلیل مشکلات مدیریتی در رکود به سر می‌برد.

وی افزود: سهام‌دار این شرکت، در زمان خرید سهام شرکت از وزارت نیرو (با ۵۱ درصد سهام) و سازمان تأمین اجتماعی (با ۴۹ درصد سهام)، برای قانع کردن مسئولان از هیچ تلاشی دریغ نکرد اما اکنون بنا به دلایلی در صدد تعطیلی شرکت برآمده است؛ ضمن اینکه قصدی برای فروش شرکت ندارد چراکه به نام و اعتبار شرکت نیاز دارد.

به گفته فرزعلیان، سهام‌دار شرکت برای رسیدن به اهداف خود با زمینه سازی قبلی و با دلایلی نظیر تحریم و نبود نقدینگی و عدم فروش محصول، سعی در توجیه متولیان حامی تولید و کارگری مانند وزارت کار و وزارت صنعت داشت.

رئیس کانون شورای اسلامی کار غرب تهران افزود: اکنون در این شرایط به مرور زمان شرکتی که بیش از ۳۳۰ نفر پرسنل داشت و خط تولید آن به صورت شبانه‌روز فعالیت می‌کرد امروز با ۴۸ نفر کارگر فعالیت می‌کند و با فسخ قرارداد کار، نگرفتن سفارش کار جدید و استفاده از حربه‌های خاص به منظور برنده نشدن در مناقصات کاری به بهانه‌های اعلام شده مصمم به تعطیلی شرکت و تعدیل پرسنل شده است.

این فعال کارگری ادامه داد: در سال ۹۵ تشدید فشار روحی روانی و اقتصادی به کارگران و خانواده آنها موجب شد تا بسیاری از کارگران با صرف‌نظر از دریافت حق و حقوق قانونی نسبت به ترک محل کار اقدام کنند.

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به اهم ضررها و فشارهای وارده به نیروی کار این شرکت گفت: حق بیمه پرسنل به بیمه تأمین اجتماعی به مدت ۱۲ ماه پرداخت نشده که باعث عدم تمدید و صدور دفترچه بیمه‌های پرسنل از سوی شعبه مربوطه و عدم ارائه خدمات به پرسنل شرکت شده است که بیمه بیکاری نیز به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

وی عدم پرداخت حقوق معوقه پرسنل به مدت ۶ ماه را از دیگر مشکلات پرسنل این شرکت اعلام کرد و گفت: علاوه بر این حق بیمه تکمیلی که از پرسنل دریافت شده نیز پرداخت نشده است که بازتاب آن، خسارت درمانی از طرف شرکت بیمه‌ای مربوطه از آذرماه سال ۹۵ تاکنون به کارگران بوده است.

فرزعلیان، عدم خرید و توزیع لباس کار و کفش ایمنی کارگران از سال ۹۴ تاکنون، عدم پرداخت کمک‌های غیرنقدی از سال ۹۴ تاکنون و عدم پرداخت هزینه ایاب و ذهاب برای ۳ ماه را از دیگر مشکلات پرسنل شرکت اعلام کرد.

مهر

https://sarmayegozarionline.ir/vdca.in0k49nyu5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما