تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲
جالب است ۰
طبق گزارش وزارت بازرگانی آمریکا، شکاف بین کالاها و خدماتی که ایالات متحده می‌فروشد و آنچه که در خارج از کشور خریداری می‌کند افزایش یافته است.
 بالاترین کسری تجاری ایالات متحده در ۱۴ سال اخیر
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،وزارت بازرگانی آمریکا روز سه شنبه گزارش داد که شکاف بین کالاها و خدماتی که ایالات متحده می فروشد و آنچه که در خارج از کشور خریداری می کند 5.9 درصد در ماه آگوست افزایش یافته و به 67.1 میلیارد دلار رسیده است.

کسری سیاسی در تجارت کالاها با چین 6.7 درصد کاهش یافت و به 26.4 میلیارد دلار رسید. در سال جاری تاکنون، ایالات متحده شکاف تجاری معادل 421.8 میلیارد دلار را ثبت کرده است که 5.7 درصد نسبت به ژانویه-آگوست 2019 افزایش یافته است. صادرات با 2.2 درصد افزایش به 171.9 میلیارد دلار رسیده، اما واردات با بیش از 3.2 درصد افزایش به 239 میلیارد دلار رسیده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا متعهد شد تا کسری تجارت مداوم آمریکا را کاهش دهد. وی مالیات را بر واردات فولاد، آلومینیوم و بیشتر محصولات از چین اعمال کرد و در تلاش برای تشویق تولید بیشتر در ایالات متحده، درباره پیمان تجاری آمریکای شمالی دوباره مذاکره کرد.

اما کسری تجارت به راحتی در تغییر سیاست تجاری تأثیر نخواهد گذاشت. همزمان با بهبود اقتصاد ایالات متحده از تعطیلات بهار، آمریکایی ها کالاهای وارداتی بیشتری را خریداری می کنند در حالی که تقاضای خارجی برای محصولات ایالات متحده همچنان ضعیف است و پس از یک تعطیلی سختگیرانه در ماه فوریه، کارخانه های چین نسبت به جاهای دیگر، با سرعت بیشتری برخواستند و کار کردند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccmoqm.2bqso8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین