تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۷
جالب است ۰
همه گیری ویروس کرونا جریان پول به داخل اقتصاد ژاپن را افزایش داده و احتمالاً تورم را بالا می‌برد.
کرونا تورم در ژاپن را افزایش داده است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،همه گیری ویروس کرونا جریان پول به داخل اقتصاد ژاپن را افزایش داده و احتمالاً تورم را بالا می‌برد. سالها سیاست‌های پولی بسیار آسان نتوانسه بود ژاپن را به این هدف برساند.

بانک مرکزی ژاپن سالهاست با امید افزایش مصرف در سومین اقتصاد بزرگ جهان و رسیدن به هدف تورم 2 درصد پول چاپ می کند. ولی بیشتر این پول در ذخایر موسسات مالی جمع می شود و در سراسر اقتصاد گسترش پیدا نمی‌کند. شرکت های ریسک گریز ژاپنی هزینه‌های خود را افزایش نمی‌دهند.

هیدئو هایاکاوا، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی ژاپن عقیده دارد پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، پولهای چاپ شده توسط بانک مرکزی به خانواده ها و شرکت ها رسیده و در همین حین دولت هزینه ها را بالا برده و بانکها وام دهی به شرکت‌های دارای مشکل مالی را افزایش داده اند.

« جریان پول به سمت شرکت ها و خانواده هاست که باعث افزایش پس انداز آنها می‌شود. مصرف پس از مهار همه گیری ویروس کرونا افزایش می یابد و باعث بالا رفتن رشد و تورم می‌شود».

هایاکاوا گفت:« سیاست گذاران ژاپن به شدت عقیده دارند قیمت‌ها هرگز افزایش پیدا نمی‌کند، پس بالا نگه داشتن کسری سالانه اقدام درستی است. ولی هیچ وقت متوجه نمی شوید ویروس کرونا چگونه بر قیمت ها تاثیر میگذارد. بزرگترین ترس بانک مرکزی ژاپن افزایش یکنواخت تورم است».

وام دهی بانک های ژاپن به بالاترین رقم طی ماه‌های گذشته رسیده است چون شرکت های این کشور برای مقابله با تاثیرات همه گیری ویروس کرونا به پول نقد نیاز دارند.

سپرده مردم ژاپن هم تا رکورد 786 تریلیون ین ( 7.4 تریلیون دلار) در ماه ژوئن افزایش یافت و 8.3 درصد در ماه جولای نسبت به سال گذشته بالاتر بود. خانواده های ژاپنی بخشی از پول نقدی را که دولت برای مقابله با آسیبهای همه‌گیری ویروس کرونا در اختیارشان قرار داده است، پس انداز کرده اند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdceow8f.jh8zpi9bbj.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین