تاریخ انتشار :شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۳
جالب است ۰
چین برای ماه آینده نفتکشهایی کرایه کرده که می توانند برای حمل ۳۷ میلیون بشکه نفت آمریکا مورد استفاده قرار گیرند.
کرایه نفتکش چین برای حمل ۳۷ میلیون بشکه نفت آمریکا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،با اشاره به آمار کرایه نفتکشها گزارش داد خریداران نفت چین حدود 19 نفتکش را برای سپتامبر به منظور حمل حدود 37 میلیون بشکه نفت آمریکا به چین کرایه کرده اند.

با وجود اوج گیری اخیر تنشها میان واشنگتن و پکن، این بزرگترین میزان واردات از آمریکا برای چین و مطابق با تعهداتش این کشور در راستای توافق تجاری است که میان دو کشور منعقد شده است. طبق آمار رسمی آمریکا، چین در ماه مه 35.2 میلیون بشکه نفت از آمریکا وارد کرده بود.

چین متعهد شده است حدود 18.5 میلیارد دلار انرژی آمریکا را امسال و 33.9 میلیارد دلار در سال آینده خریداری کند. واردات انرژی شامل نفت خام، LNG و زغال سنگ و فرآورده های نفتی خواهد بود. با این حال پاندمی ویروس کرونا تقاضا برای نفت را ضعیف کرده و میزان ذخایر نفتی را افزایش داده و عمل به تعهدات مذکور را برای چین بیش از گذشته دشوار کرده است.

حتی پیش از شیوع ویروس کرونا هم تردیدهایی درباره توانایی چین برای خرید عظیم انرژی از آمریکا وجود داشت. اشباع نفت و اشباع عرضه LNG و قیمت نسبتا بالای گاز آمریکا از جمله دلایل آن بودند بنابراین تعجب آور نیست که چین امسال و به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا در خرید حجم انرژی توافقی با آمریکا به کندی عمل کرده است.

جالب است که با وجودی کندی واردات از آمریکا، مجموع واردات نفت چین در نیمه اول سال 2020 بالاتر از مدت مشابه سال 2019 بود و به 10.78 میلیون بشکه در روز رسید که 10 درصد بر مبنای سالانه رشد داشت.

به گفته یک تحلیلگر رفینیتیو، واردات نفت چین از آمریکا هم رشد داشت و به پنج میلیون تن معادل بیش از یک میلیون بشکه در روز رسید که بر مبنای سالانه بالاتر بود اما کمتر از میزان توافق شده با آمریکا بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، چین تا ژوئن تنها پنج درصدی از خرید انرژی آمریکا که توافق کرده بود به ارزش 1.29 میلیارد دلار را انجام داد که شامل نفت خام، LNG و زغال سنگ متالورژیکی بوده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgnx9u.ak9qx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین