تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۸
جالب است ۰
حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به شرایط اقتصادی گفت: بانک مرکزی تلاش می‌کند که ارز را به سمت قیمت تعادلی هدایت کند و در این زمینه صادرکنندگان عزیز باید با همه توان خود به کمک بیایند و طبق مقررات، ارز بدست آمده را به سامانه نیما عرضه کنند که این کار شروع شده و ادامه پیدا می‌کند.
تعادل در بازار ارز در دستور کار دولت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رییس جمهور گفت: باید بتوانیم از ارزی که امروز در کشورهای دیگر به عنوان ذخیره داریم، استفاده کنیم و در این زمینه هم اقدامات خوبی انجام گرفته و حداقل با ۳ کشور در این روزها مذاکره انجام شده و امیدواریم که ارز مورد نیاز بانک مرکزی در اختیار قرار گیرد و مردم شاهد یک قیمت متعادل در روزها و هفته‌های آینده باشند.

روحانی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم باید یک اقدام مهمی از نظر قیمت اجناس انجام دهد؛ در جلسه قبلی ستاد اقتصادی به وزارت صمت گفتم و امروز هم تاکید کردم.

رصد لحظه ای ارز و صادرات و واردات کالا

رییس جمهور با اشاره به ضرورت رصد لحظه ای ارز و صادرات و واردات کالا افزود: وزارتخانه‌های مربوطه در این زمینه حتی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارائی که مساله گمرکات در اختیارآنها است؛ کالا را باید از لحظه اول تا لحظه پایانی دنبال کنند؛ یعنی کالا وقتی که از انبار حرکت می‌کند و به سمت گمرک حمل می‌شود، از وقتی که از گمرک خارج می‌شود و به یک کشور صادر می‌شود؛ زمانی که فروخته می‌شود و این پول در اختیار صادرکننده قرار می‌گیرد و تا زمانی که این پول باید بیاید و در سامانه نیما به خریدار عرضه شود، باید لحظه‌ای دنبال شود.

وی ادامه داد: باید هر زمانی از وزارت صمت سوال کردیم که این کالا کجاست؟ باید آنلاین و به لحظه بگوید این کجاست؛ بگوید این کالا بین تهران و بندرعباس است؛ این کالا امروز روی کشتی رفت و یا این کالا امروز وارد کشور مقصد و هدف شد؛ این کالا فروش رفت؛ ارز آن این مقدار بوده و  این روز وارد سامانه نیما می‌شود. باید هم گمرک، هم وزارت صمت، هم جهاد کشاورزی و هم سایر وزارتخانه‌های ما لحظه‌ای اعلام کنند و باید به روز و به لحظه باشیم.

روحانی گفت: بانک مرکزی از لحظه‌ای که ارز را در اختیار افراد قرار می‌دهد باید دنبال کند که این ارز کجا رفته، در چه کشوری مصرف شده، چه جنسی خریداری شده، این جنس کجاست، در مسیر راه است، چه وقت وارد گمرک شده است؛ اگر تمام دستگاه‌های اجرایی کشور نظارت دقیق بر صادرات و واردات انجام دهند، قیمت ارز و اجناس هم متعادل می شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdca00n0.49nww15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین