تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۳
جالب است ۰
دولت ترامپ اعلام کرد ۲۵ درصد عوارض اضافی بر ۱.۳ میلیارد دلار از کالاهای فرانسوی وضع می کند که تاریخ اجرای آن ۱۸۰ روز دیگر است.
 آمریکا ۲۵ درصد عوارض بر کالاهای فرانسه وضع می کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،دولت ترامپ در روز جمعه اعلام کرد 25 درصد عوارض اضافی بر کالاهای فرانسوی وضع می کند که شامل وسایل آرایشی، کیفهای دستی و سایر واردات به ارزش 1.3 میلیارد دلار می‌شود. این اقدام در پاسخ به وضع مالیات بر خدمات دیجیتال توسط فرانسه صورت گرفته است ولی 180 روز دیگر اجرایی خواهد شد.

دفتر نمایندگی تجارت آمریکا اعلام کرد به تعویق انداختن اخذ این عوارض زمان بیشتری برای حل مسائل بین دو کشور می دهد. می ‌توان این مشکلات را از طریق مذاکره در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی حل و فصل کرد. این تصمیم همچنین نشان دهنده موافقت فرانسه برای به تعویق انداختن اخذ عوارض 3 درصدی بر خدمات دیجیتال است.

این اقدام آمریکا به دنبال بررسی هایی صورت گرفته که نشان می دهد عوارض وضع شده توسط فرانسه بر خدمات دیجیتال نوعی تبعیض علیه شرکت‌های فناوری آمریکا مثل گوگل، فیسبوک و اپل است.

فرانسه و سایر کشورها عقیده دارند مالیات بر خدمات دیجیتال راهی است برای افزایش درآمد از فعالیت شرکت‌های بزرگ فناوری در داخل کشور که به نظر آنها سود بالایی از بازارهای داخلی می برند ولی منفعت چندانی برای خزانه‌های عمومی ندارند.

رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا برای اولین بار در روز پنجشنبه از این طرح آمریکا برای وضع عوارض جدید بر کالاهای فرانسوی پرده برداشت.

آمریکا اعلام کرد بر کالاهای 10 کشور دیگری که بر خدمات دیجیتال مالیات وضع کرده‌اند هم  عوارض اعمال خواهد شد. انگلیس، هند و ترکیه از جمله این کشورها هستند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا ماه گذشته با پیشنهاد توقف مذاکرات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، کشورهای اروپایی را شوکه کرد.

سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد اگر مذاکرات این سازمان به یک توافق منجر نشود، بروکسل راه حل خودش را ارائه خواهد کرد. وی از واشنگتن خواست تا مذاکرات را از سر بگیرند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj8xea.uqeyazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین