تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۲
جالب است ۰
مدیرعامل کارگزاری امید سهم در گفت‌و‌گو با سرمایه‌گذاری آنلاین؛

کاهش کارمزد به ضرر کارگزاری‌ها نیست

صادقی شریف گفت: در نگاه اول به‌نظر می‌رسد که با کاهش کارمزد به ضرر آنها نباشد اما در حقیقت سود اصلی کارگزار‌ها در گردش حساب، حجم و تعداد دفعات معاملات است
کاهش کارمزد به ضرر کارگزاری‌ها نیست
سیدجلال صادقی شریف مدیرعامل کارگزاری امید سهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین اظهار کرد: نهاد‌های ناظر با کاهش کارمزد انگیزه‌ای برای افزایش تعداد معاملات به وجود آوردند و در واقع این اقدام می‌تواند منجر به تعدد دفعات خرید و فروش و اور‌ترید را شود.

صادقی بیان کرد: کاهش هزینه کارمزد علاوه بر افزایش اشتیاق انجام معاملات، عامل موثری برای ورود بیشتر مردم به بورس و تدوام صعود بازار سرمایه است.

مدیرعامل کارگزاری امید سهم مطرح کرد:‌ کاهش هزینه‌های معاملاتی یکی از مهمترین مباحث مربوط به بحث سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید به بیان دیگر که یکی از محفوضات بازارهای کارا عدم و یا کاهش هزینه‌های معاملاتی است.

وی ادامه داد: هرمقدار که هزینه‌ها کاهش پیدا کند حجم و تعداد معاملات رشد خواهد کرد و این امر موجب به دست آمدن قیمتی مناسب و بازاری پویا‌تر می‌شود.

هیئت علمی و مدیر گروه مالی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: درمورد منفعت کارگزاری‌ها در نگاه اول به‌نظر می‌رسد که با کاهش کارمزد به ضرر آنها نباشد اما در حقیقت سود اصلی کارگزار‌ها در گردش حساب، حجم و تعداد دفعات معاملات است از‌این‌رو با ورود بیشتر افراد به بازار سرمایه کارگزار‌ها شرایط مطلوب‌تری پیدا می‌کنند.

این فرد آگاه گفت: اکنون بازار سرمایه چندین برابر سال‌های قبل رونق داشته بنابراین کاهش کارمزد نه‌تنها تاثیر چندانی در درآمد کارگزار‌ها نخواهد داشت بلکه عامل موثری در جذب افراد و سودآوری آنها می‌شود.

در پایان گفتی است؛ چتر خدمات کارگزارها در چندسال اخیر گسترده‌تر شده و هرکدام از آنها بسته به منابع، امکانات و برنامه‌های در دسترس خود خدماتی چون ارائه اعتبار معاملاتی، مشاوره سرمایه‌گذاری، ارائه کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در سطح تکنیکال و بنیادی و پشتیبانی‌های آفلاین و آنلاین را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

طبق گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، براساس آخرین لیست اعلام‌شده سازمان بورس، درحال‌حاضر ۱۰۸ شرکت کارگزاری در کشور مشغول فعالیت هستند که البته از این تعداد یک کارگزاری به‌حالت تعلیق درآمد و مجوز ۱۰ کارگزاری نیز توسط نهاد ناظر لغو شد.

انتهای پیام./

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgnx9u.ak9zw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین