تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰
جالب است ۰
بانک آمریکا با افزایش ۵۰ درصدی پیش بینی خود از قیمت طلا در مقایسه با رکورد فعلی، از جهش هر اونس طلا به ۳ هزار دلار خبر داد.
آینده ای روشن رو به روی طلا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، همزمان با اقدامات گسترده مالی و اجرای بسته های محرک پولی در اقصی نقاط جهان در راستای تقویت اقتصاد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، این بانک پیش بینی‌ قبلی خود را از قیمت طلا در ۱۸ ماه آتی، از دو به سه هزار دلار افزایش داد.

همزمان با کاهش شدید رشد اقتصادی، هزینه‌های مالی افزایش می‌یابد و ترازنامه های بانک های مرکزی دو برابر شده و در نتیجه پول بی‌پشتوانه تحت فشار قرار می ‌گیرد.

پیش بینی بانک آمریکا از قیمت طلا در سال جاری به طور میانگین یک هزار و ۶۹۵ دلار به ازای هر اونس و برای سال آینده ۲ هزار و ۶۳ دلار به ازای هر اونس است. طلا در سپتامبر ۲۰۱۱ رکورد۱۹۳ دلار و ۱۷ سنت را به ثبت رساند.

هر اونس طلا در معاملات شب گذشته به قیمت یک هزار و ۶۷۸ دلار معامله شد و به این ترتیب، در سال جاری رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرده است.

بانک آمریکا در ادامه این گزارش اعلام کرده است که مطمئنا دلار قدرتمند، تعدیل نوسان بازار مالی و کاهش تقاضای جواهرآلات در هند و چین همچنان می‌تواند موجب تضعیف شدن بازار طلا شود اما ورای عوامل سنتی دخیل در عرضه و تقاضای طلا، رکود مالی در مقیاسی چشمگیر بازگشته است.‌

https://sarmayegozarionline.ir/vdce778p.jh8o7i9bbj.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین