تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۱
جالب است ۰
با عرضه اولیه ۹.۵ درصد از سهام پتروشیمی تندگویان در فرابورس هر سهم با ۴۳۸ تومان کشف قیمت شد.
پتروشیمی شهید تندگویان ۴۳۸۰ ریال قیمت گذاری شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، عرضه اولیه سهام پتروشیمی تندگویان شامل دو میلیارد و 60 میلیون و 359 هزار و 276 سهم با نماد "شگویا" با محدوده قیمتی 400 تا 438 تومانی هر سهم و سهمیه 3000 سهمی ود اما به هر فرد   تعداد 1338 سهم رسید که به نقدینگی 586 هزار تومانی نیاز بود .

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با تولید اسید ترفتالیک خالص ( PTA ) با ظرفیت ۷۰۰ هزار تن در سال در دو فاز مواد اولیه تولید PET را تهیه می کند .محصول نهایی پتروشیمی شهید تندگویان پلی اتیلن ترفتالات( PET )  است که در دو فاز و در دو گرید بطری و نساجی تولید می شود . 

فاز اول این شرکت ۴۱۲.۵ هزار تن ظرفیت دارد که ۱۷۷.۵ هزار تن برای گرید بطری و ۲۳۵ هزار تن برای گرید الیاف در نظر گرفته شده است .  

فاز دوم ۴۷۵.۵ هزار تن ظرفیت تولید دارد که از این مقدار ۱۵۸ هزار تن گرید بطری ، ۳۱۷  هزار تن چیپس پلی استر و۱۳۲ هزار تن الیاف پنبه و نخ مصنوعی است .  آخرین سرمایه ثبت شده ۲.۳۹ هزار میلیارد تومان بوده و مالکیت ۷۵ درصد سهام این شرکت  به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ۱۵ درصد به صندوق بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و ۱۰ درصد به سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان ها تعلق دارد.سود کسب شده هر سهم شرکت در ۹ ماهه امسال ۶۰۹ ریال است و برآورد شرکت برای امسال ۷۲۰ ریال است .  ربیعی مدیر عامل شرکت از عرضه 5 درصد از سهام شرکت پلیمر آریاساسول در فرابورس تا پایان سال خبر داد. همچنین وی از عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه هم با توجه به فشردگی زمای تا پایان سال و انجام بقیه امور تا اوایل سال آینده خبر داد.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcf1mdv.w6dtmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین