تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۷
جالب است ۰
سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در دو هفته اخیر که شیوع کرونا را در کشور شاهد هستیم واردات نسبت به همین زمان دوهفته ای در سال ۹۷ رشد ۳۵درصدی و صادرات کشور نیز کاهش ۲۰ درصدی از لحاظ وزنی داشته است.
 کرونا وزن کالاهای صادراتی کشور را ۲۰درصد کاهش داد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سید روح اله لطیفی ‌با اشاره به تاثیر کرونا بر تجارت خارجی بیان کرد:طی دو هفته ای که کشور درگیر شیوع ویروس کرونا است تجارت خارجی ایران هم تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک اظهار داشت‌: از 29 بهمن تا 13 اسفندماه نزدیک به یک میلیون و 711هزار و 906 تن کالا به ارزش یک میلیارد و 915 میلیون و 651 هزار و 164 دلار وارد کشور شده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که یک میلیون و 263 هزار و 886 تن به ارزش یک میلیارد و 821 میلیون و 348 هزار و 543 دلار کالا وارد کشور شده بود با وجود شیوع کرونا، از لحاظ وزنی 35.5درصد و از لحاظ ارزش 5.1 درصد رشد داشته است .
‌وی در خصوص رویه صادرات نیز گفت :در صادرات کالا نیز در این مدت دو هفته در کشور 4میلیون و 115هزار و 331تن کالا به ارزش یک میلیارد و 285میلیون و 305هزار و 750دلار صادرشده که نسبت به این بازه زمانی در سال گذشته از لحاظ وزنی 20درصد و از لحاظ ارزش 30درصد کاهش داشته است.
‌سخنگوی گمرک در ادامه گفت: اگر بخواهیم دو هفته قبل و بعد شیوع کرونا را در حوزه تجارت خارجی مقایسه کنیم‌، در رویه واردات از لحاظ وزنی 12.5درصد رشد را با وجود شیوع کرونا شاهد بودیم و در رویه صادرات کاهش 34درصدی را با همین مقیاس داشتیم.
‌لطیفی دلایل این کاهش را بسته شدن مرزهای زمینی در برخی از مبادی های کشور و نگرانی جهانی در خصوص فراگیری شیوع این ویروس بیان کرد.
‌سخنگوی گمرک در پایان تاکید کرد :فعال شدن دیپلماسی سیاسی،اقتصادی و حتی بخش خصوصی را در این برهه زمانی می تواند ضمن ایجاد درک و اقدام مشترک با همسایگان ایران در خصوص بحران به وجود آمده مانع از توقف و بسته شدن مسیر های تجارت فرامرزی شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccsiqe.2bqpo8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین