تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۷
جالب است ۰
وزیر اموراقتصادی و دارایی خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی جذب سرمایه گذاری خارجی در امسال

واگذاری سهم ۲ شرکت دولتی در بورس
هم اکنون در ۹ ماهه سال ما ۵۰ درصد افزایش جذب سرمایه داریم.
افزایش ۵۰ درصدی جذب سرمایه گذاری خارجی در امسال
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،فرهاد دژپند وزیر امور اقتصادی  و دارایی درر نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد:   به رغم اینکه چهار دهه از انقلاب گذشته است بارها از ما سوال می پرسند که در اوایل شکل گیری نظام انقطاع بودجه از منابع حاصل از صدور نفت خام بود.

وی افزود: جداشدن نفت از بودجه هدفی بسیار بزرگ و دست نیافتنی بود. در شرایط جنگی و میزان وابستگی آن به نفت تقریبا نشدنی بود. در جریان هستید که در همان ابتدا دولت تصمیماتی را اتخاذ کرد تا سهم نفت در بودجه را کاهش دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال 67 بالغ بر 50 درصد بودجه از طریق استقراض بانکی صورت می گرفت چرا که عدم صدور نفت تکانه  و شوکی عظیم به اقتصاد وارد کرده بود. با جنگ بسیار تسهیلاتی دشمن همراه بودیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: سالم ترین جایگزین درآمدهای نفتی, مالیات و درآمدهای مستقیم مالیاتی است که خوشبختانه طی سالیان طولانی این هدف محقق شده است.

حتی یک ریال از سیستم بانکی قرض نگرفتیم
این مقام مسئول تاکید کرد: امسال حتی یک ریال از سیستم بانکی برای تامین مالی بودجه عمومی استقراض صورت نگرفته است. برای بازپرداخت وجوه اوراق هیچ تاخیری شکل نگرفت و تامین  مالی وصول اوراق بسیار خوب عمل کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به کاهش 3 درصدی حجم صادرات غیرنفتی و افزایش 20 درصدی ارزش وزنی آن اشاره کرد و گفت: بسیاری از دشمنان تلاش کردند تا سرمایه گذاری ما که از اهداف اصلی رشداقتصادی ماست را ضربه بزند. هم اکنون در 9 ماهه سال ما 50 درصد افزایش جذب سرمایه داریم. حجم این جذب سرمایه گذاری 4 و نیم میلیارد دلار بوده است.

دژپسند به واگذاری اموال مازاد بانک ها اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه امسال 52 درصد تسهیلات اعطایی بانک ها برای افزایش سرمایه درگردش تولیدات بوده است. ولی معتقدیم بازهم بانک ها می توانند نقش پررنگ تری داشته باشد.

واگذاری سهم 2 شرکت دولتی در بورس
وی گفت: لطفا نرخ ارز و شاخص بورس در حالا را با سال گذشته مقایسه کنید و مدیریت دوستان بورسی را ببینید. شما به روز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی که بازارهای جهانی بشدت سقوط کردند چطور ایران بورس را با مدیریت طاقت فرسا کنترل کرد.

این مقام مسئول اشاره کرد: در سال های گذشته هیچ شرکت در پذیرش در بورس معطل نشده است.

دژپسند به خصوصی سازی ها نیز اشاره کرد و گفت: یکی از روش های صحیح مدیریت بازارهای مالی، واگذاری  واقعی بدون حرف و حدیث است.

این مقام مسئول از واگذاری سهام 2 شرکت دولتی در بورس خبر داد و گفت: بهترین روش واگذاری و سالم ترین آن ها از طریق بورس و شفاف است. هدف اصلی دولت تامین مالی دولت است اما خصوصی سازی تنها برای تامین مالی دولت صورت نمی گیرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciqwaq.t1ap32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین