تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۱
جالب است ۰
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس مطرح کرد:

بورس؛ بالانشین تمام بازارها

بازار سرمایه از ابتدای سال تاکنون، با فاصله ای معنادار جایگاه نخست خود را در مقایسه با تمام بازارهای موازی حفظ کرده است.
بورس؛ بالانشین تمام بازارها
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس امروز در سمینار "بررسی قابلیت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه" در فرهنگسرای شهرکرد که با همکاری کارگزاری نهایت نگر برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال تا امروز 24 دی 98 بیش از 100 درصد بازدهی عاید سرمایه گذاران کرده است .

یاسر فلاح ضمن بررسی جایگاه بازار سرمایه در بین بازارهای موازی در بازه زمانی میان مدت و بلند مدت افزود: بورس از ابتدای سال تاکنون از رشدی 122 درصدی برخوردار بوده که این رقم در بین دیگر بازارها بی نظیر است .

به گفته  مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، در این مدت، بازار مسکن در تهران 23 درصد، بانک و ابزارهای بادرآمد ثابت 17 درصد ، سکه بهار آزادی 2 درصد و دلار تنها  یک درصد بازدهی داشته است.

فلاح همچنین بورس را بهترین دارایی برای سرمایه گذاری در افق 10 ساله دانست و افزود: بررسی مقایسه ای بازدهی بازارهای موازی در 10 سال گذشته نشان می دهد  در حالی که سرمایه گذاران بورسی در این مدت 3410 درصد بازدهی کسب کرده اند، بازدهی در اولین بازار بعد از بورس که سکه بهار آزادی بوده حتی به نصف این بازدهی هم نرسیده است .

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، با بیان اینکه میزان بازدهی بازار سرمایه در 10 سال اخیر بالاتر از نرخ تورم و نرخ بهره بوده است، تصریح کرد: البته نگرش بلندمدت لازمه بهرمندی از سود در هر بازاری است و بازار سرمایه هم طبیعتا از این مساله مستثنی نیست.

فلاح همچنین این بازار را شفاف ترین بازار توصیف و تصریح کرد: یک شرکت تولیدی پذیرفته شده در بازار سرمایه در سال حداقل 16 گزارش فعالیت و عملکرد مالی به عموم مردم ارائه می کند که از این حیث می توان این بازار را  شفاف ترین بازارها در بین همه بازارهای موازی دانست.

وی سپس با تبیین انواع سرمایه گذاری و تقسیم آن به مولد و غیر مولد اظهار داشت: سرمایه گذاری صحیح و مولد، آن نوع از سرمایه گذاری است که ضمن کسب سود، برای سرمایه گذار خلق ارزش می کند .  از طرف دیگر از آنجا که در بازار سرمایه کشور، شرکت های تولیدی حضور فعال دارند، نهایتا این خلق ارزش و کمک به رونق تولید در سطح ملی اتفاق خواهد افتاد .

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: با این رویکرد و از دید اقتصادی، خرید کالاهای فیزیکی و مصرفی مانند طلا و خانه و نگه داشتن آن به امید سود و فروختن آنها حتی به چندین برابر قیمت ، اقدامی غیرمولد و بیهوده تلقی می شود.

فلاح در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه سالم و مولد در یک کشور مبنای حرکت چرخ تولید  در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و خدمات است که با اشتغال زایی،  زمینه رفع فقر و کاهش بیکاری را فراهم می کند . این در حالی است که بازارهای غیرمولد از ایفای چنین نقش بزرگی ناتوانند .

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfv0dv.w6dyyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین