تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۴
جالب است ۰
چین نخستین سهمیه‌های صادرات فرآورده‌های نفتی برای سال ۲۰۲۰ را صادر کرد که ۵۳ درصد بالاتر از سهمیه‌های سال ۲۰۱۹ هستند.
سهمیه صادرات فرآورده‌های نفتی چین دو برابر شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سهمیه‌های صادرات فرآورده‌های نفتی چین به میزان 28 میلیون تن ممکن است اشباع عرضه فرآورده‌های نفتی در بازارهای آسیایی را تشدید کرده و حاشیه سود پالایشگاه‌ها را دچار کاهش بیشتری کند.

این سهمیه‌ها برای پنج شرکت نفتی دولتی شامل پتروچاینا، سینوپک، CNOOC، سینوکم و شرکت هواپیمایی ملی چین هستند. تصمیم‌گیری درباره این که کدام سوخت‌ها بخشی از کل سهمیه‌شان را تشکیل می‌دهند برخلاف سالهای گذشته بر عهده خود این شرکت‌ها خواهد بود.

عمده این سهمیه به میزان 24.55 میلیون تن در شاخه تجارت عمومی قرار می‌گیرند. صادرکنندگان برای صادرات در این بخش تخفیف مالیاتی دریافت می کنند.

پالایشگاه‌های چینی در سال 2019 رکورد بالایی نفت خام پالایش کردند که به دلیل افزوده شدن ظرفیت پالایش جدید توسط شرکتهای مستقل بود. بلومبرگ در مارس گزارش کرده بود که امسال مجموعا 900 هزار بشکه در روز به ظرفیت پالایش افزوده خواهد شد که به رشد تقاضای چینی‌ها برای نفت کمک می‌کند.

این امر در طول سال 2019 باعث شد که پالایشگرها در سایر کشورهای آسیایی از این واهمه را داشته باشند که مازاد تولید سوخت در چین به کشورهای همسایه سرایت کند و حاشیه سود پالایشگرها را ضعیف‌تر کند. اما به نظر می‌رسد خود چین از چنین مسئله‌ای نگرانی ندارد. پکن در سال 2019 هم سهمیه‌های بالاتر از سال 2018 برای صادرات فرآورده‌های نفتی صادر کرد با این حال افزایش مذکور به اندازه افزایش سهمیه‌های سال 2020 نبود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این خبر برای صادرکنندگان نفت خام خبر خوبی است. تقاضای بالاتر چین در نوامبر برای نفت خاورمیانه، عامل صادرات بالاتر از این منطقه و متعاقب آن افزایش قیمت شاخص‌های نفت خاورمیانه‌ای بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccxoqe.2bqx48laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین