تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۷
جالب است ۰
مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن گفت: معدن یکی از نمادهای اساسی اقتصاد مقاومتی بوده زیرا ریشه در خاک کشور دارد،به خارج وابسته نیست و می توان با استفاده بهینه از این نعمات خدادی اشتغال ایجاد کرد.
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مهدی کرباسیان مدیر عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن در صنایع معدنی ایرانی در حاشیه نشست با انجمن های صنفی معدنی گفت: نقش انجمن ها در معدن بسیار پررنگ بوده و با توجه به سیاست های دولت جهت استفاده بیشتر از مشاوره بخش خصوصی و بر اساس تاکیدات رئیس جمهور پیشنهادات انجمن ها به دقت ثبت شده و امیدواریم در دولت دوازدهم بتوانیم از این پیشنهادها برای رشد بخش معدنی کشور بیشتر بهره ببریم.

 وی در ادامه افزود: با وجود تکانه های خوبی که در زمینه بهبود اوضاع معدن و صنایع معدنی در این 4 سال اتفاق افتاده اما هنوز نواقص متعددی در این راه وجود دارد و ما فکر می کنیم با استفاده از ظرفیت های بالای کشور در این حوزه بتوانیم جهش اقتصادی مهمی به وجود آورده و رضایت مردم را جذب کنیم.

 کرباسیان تصریح کرد: باتوجه به شعار انقلاب که استقلال است و این مهم امروزه در زمینه سیاسی به خوبی محقق شده باید تلاش کنیم به استقلال اقتصادی برسیم و ما امیدواریم با استفاده از تجربیات گذشته شرایط اقتصادی بهتری را برای جامعه فراهم آوریم.

 مدیر عامل سازمان  ایمیدرو اذعان داشت: معدن یکی از نمادهای اساسی اقتصاد مقاومتی بوده زیرا معدن ریشه در خاک کشور دارد ،به خارج وابسته نیست و می توان با استفاده بهینه از این نعمات خدادی تولید و اشتغال ایجاد کرد.

 کرباسیان اظهار داشت: بر اساس آمار حدود 80 میلیارد دلار در کشور آمریکا در سال 2015 ارزش مواد اولیه معدنی استخراج شده بوده که درنهایت با ایجاد ارزش افزوده حدوداً 30 برابر شده و این نشان از عظمت و تاثیر صنایع معدنی در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده دارد.

 وی اضافه کرد: هرچند که در دولت یازدهم، وزارت صنعت و ایمیدرو و انجمن های صنفی شاهد اتفاق افتادن نکات مثبتی در حوزه معدن بود اما به نظر می رسد که باید در یک برنامه مدون در مدت 5تا 10 سال در این حوزه تحولات بنیادی ایجاد کرده تا منجر به  اقتصاد پایدار در این حوزه شود.

 کرباسیان در پایان افزود: از تمامی فعالان بخش خصوصی و اعضای انجمن می خواهم که برای بهبود وضعیت کنونی نظرات و انتقادهای خود را ارائه دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.90k2yt0sja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین