تاریخ انتشار :جمعه ۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۴
جالب است ۰
وزیر مالی مکزیک گفت:دولت مکزیک باید در سال آینده سرعت کاهش بودجه خود را کمتر کند و احتمال این که با بازگشت ارزش پزو از بانک مرکزی سرریزی را دریافت کند کم است.
مکزیک کاهش حجم بودجه را کُند می‌کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،خوزه آنتونیو مده وزیر مالی مکزیک در مصاحبه با یک رادیوی محلی گفت: بودجه ۲۰۱۸ مکزیک احتمالا با اصلاحات کمتری در سرمایه‌گذاری‌های عمومی نسبت به بودجه‌های قبلی روبرو خواهد شد.

او گفت مکزیک همچنان در هدف رشد ۲.۵ درصد سرانه تولید ناخالص ملی تا پایان ۲۰۱۸ با کسری مواجه خواهد شد.

سقوط قیمت‌های نفت در اواخر ۲۰۱۴ مکزیک را مجبور کرد کاهش شدیدی در بودجه فدرال چند سال گذشته خود داشته باشد، و آژانس‌های رتبه دهی اعتبار و سرمایه وال‌استریت سال گذشته اخطار دادند که می‌توانند سطح وام‌گیری مکزیک را کاهش دهند.

در گذشته دولت مکزیک به فروش نفت شرکت نفت دولتی پمکس متکی بود تا حدود یک سوم بودجه خود را تامین کند. البته باید توجه کرد برای این‌که این امر محقق شود باید پزو تا پایان ۲۰۱۷ دوباره به میزان ۲۰.۵۰ پزو به ازای هر دلار تضعیف شود.

پزو که در سال گذشته افت قابل توجهی را تجربه کرده بود امسال در بین پول‌های مهم بهترین عملکرد را داشت و بیش از ۱۵ درصد در سال ۲۰۱۷ رشد کرد. در حال حاضر با کمرنگ شدن ترس‌ها از این که دولت ترامپ بر کالاهای ساخت مکزیک تعرفه وضع کند، ارزش پزو به ۱۸ پزو به ازای هردلار رسیده است.

در طول سال در مواقعی که پزو در مقابل دلار تضعیف شد، بانک مرکزی دارایی‌های ذخیره خود را به عنوان سرریز استفاده کرد. در ماه مارچ بانک مرکزی ۳۲۱.۷ میلیارد پزو (۱۸ میلیارد دلار) از سرریز ۲۰۱۶ خود را به دولت فدرال انتقال داد.

منبع:رویترز

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf.jdtiw6dm0giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین