تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳
جالب است ۰
صادرات نفت خام ایران درآوریل کاهش یافت و به پایین‌ترین حد روزانه در سال جاری میلادی رسید.
صادرات ماهانه نفت ایران به پایین‌ترین رقم در ۲۰۱۹ رسید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،صادرات نفت خام ایران درآوریل کاهش یافت و به پایین‌ترین حد روزانه در سال جاری میلادی رسید که نشان می‌دهد خریداران در حال محدود کردن خریدشان قبل از فشار بیشتر آمریکا بر ایران در ماه آینده هستند.

آمریکا پس از بیرون رفتن از معاهده برجام، در نوامبر تحریم ها علیه ایران را از سر گرفت. تحریم‌ها تا حالا صادرات نفت ایران را نصف کرده اند.

میانگین صادرات نفت ایران زیر یک میلیون بشکه در روز در این ماه بوده است که کمتر از حداقل 1.1 میلیون بشکه تخمین زده شده برای ماه مارس است.

کاهش اخیر صادرات ایران با توجه به قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش و تحریم‌های آمریکا بر ایران، کمبود عرضه نفت را شدیدتر کرده است، در نتیجه قیمت نفت 30 درصد در سال جاری بالا رفت و به 72 دلار در هر بشکه رسید.

نوربرت راکر از بانک سوئیسی جولیوس بایر گفت از دست رفتن تولید نفت ونزوئلا و تحریم صادرات نفت ایران مسئله ای بزرگ برای عرضه نفت است.

در حالی که احتمال افزایش صادرات در ماه آینده وجود دارد، کاهش فعلی نشان می‌دهد واشنگتن در جهت مهار صادرات ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز از ماه می پیش می رود.

آمریکا می خواهد جلوی بالا رفتن قیمت نفت را بگیرد بنابراین به چین ، هند ، یونان ، ایتالیا ، تایوان ، ژاپن ، ترکیه و کره جنوبی اجازه داد همچنان نفت ایران را بخرند. مهلت این معافیت ها در ماه می پایان می یابد و تحلیلگران انتظار دارند معافیتهای جدید چندان سخاوتمندانه نباشند.

یک مقام ارشد دولت ترامپ گفت دولت آمریکا در فکر تحریم‌های بیشتری علیه ایران است و می تواند هیچ معافیتی هم ندهد.

سارا وخشوری، کارشناس نفت و گاز و انرژی گفت:« به نظر ما احتمال زیادی وجود دارد که چین ،هند و ترکیه معافیت دریافت کنند ولی کاهش وارداتشان بیشتر خواهد بود».

هیچ آمار دقیقی از مقدار صادرات نفت ایران در مارس در دست نیست. از زمان آغاز تحریم ها صادرات مبهم تر شده است و ایران دیگر آمار تولید خود را به اوپک نمی دهد.

یکی از دو شرکتی که صادرات ایران را ردیابی می کنند اعلام کرد ایران 1.1 میلیون بشکه نفت در ماه مارس صادر کرده است،در حالی که شرکت دیگر این مقدار را 1.3 میلیون بشکه اعلام می کند. شرکت کپلر تخمین می زند صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در مارس 1.29 میلیون بشکه در روز باشد.

ولی همه موافقند که صادرات نفت خام ایران از 2.5 میلیون بشکه در روز آوریل 2018، یک ماه قبل از بیرون رفتن آمریکا از معاهده برجام کمتر شده است.

تهران قول داده علیرغم تلاش آمریکا برای صفر کردن صادراتش، همچنان به صادرات نفت ادامه دهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdfo0o.yt09n6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما