تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳
جالب است ۰
مدیرکل گمرک آستارا اعلام کرد: پارسال ۶۸۰ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۳۰۷ میلیون دلار از گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر شد که از نظر وزن ۹۵ درصد و از لحاظ ارزش اقتصادی ۷۰ درصد نسبت به سال ماقبل رشد داشته است.
پارسال صادرات کالای غیر نفتی از گمرک آستارا ۷۰ درصد رشد داشت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رسول امیدی روز چهارشنبه گفت: بیشتر کالاها محصولات کشاورزی، شیمیایی، معدنی و فلزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، پوشاک، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و مواد پلاستیکی بوده و به جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 136 هزار تن کالا به ارزش 178 میلیون دلار از گمرک آستارا حمل و نقل شده و میزان حمل و نقل خارجی ورودی در مقایسه با سال ماقبل، از لحاظ وزن 91 درصد و از نظر ارزش 46 درصد افزایش داشته است.
امیدی افزود: بیشتر کالاهای حمل و نقل ورودی شامل لوازم چوبی، فراورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده و از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به ترکیه، عراق و امارت متحده عربی حمل شده است.
وی یاداور شد: سال گذشته هفت هزار و 501 تن کالا به ارزش 31 میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی از گمرک آستارا به خارج از کشور و اغلب به جمهوری آذربایجان صادر شد و بیشتر آنها مواد غذایی، پلاستیکی و محصولات کشاورزی بود.
مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا گفت: شمار تردد کنندگان از گمرک در سال گذشته، یک میلیون و 228 هزار نفر بوده و تعداد ترددکنندگان خروجی، 85 درصد و ورودی 84 درصد افزایش داشته است.
امیدی افزود: درآمد عمومی گمرک آستارا در سال گذشته 785 میلیارد و 229 میلیون ریال بوده و نسبت به سال ماقبل، 56 درصد افزایش داشته است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchvink.23nmqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین