تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۱
جالب است ۰
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بخش اقتصادی سفارتخانه‌ها تعطیل است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخش اقتصادی سفارتخانه‌ها تعطیل است و فعالیت چندانی ندارد، گفت: باید میان بخش خصوصی و دولتی برای استفاده از ظرفیت رایزن‌‌های اقتصادی ارتباط عمیق ایجاد شود.
بخش اقتصادی سفارتخانه‌ها تعطیل است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عملکرد رایزن‌های اقتصادی، گفت: پس از سوالی که آقای پورابراهیمی از آقای ظریف مبنی بر عملکرد ضعیف وزارت امور خارجه در حوزه رایزن‌های اقتصادی داشت این وزارتخانه تاحدودی درصدد بهبود وضعیت و افزایش نقش‌آفرینی این رایزن‌ها برآمد.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: برای بهبود عملکرد رایزن‌های اقتصادی، صحبت‌هایی با اتاق بازرگانی ایران انجام گرفت و مقرر شد نمایندگانی از بخش خصوصی با هزینه اتاق در سفارتخانه‌ها برای ارتقاء معاملات تجاری حاضر شوند.

وی با اشاره به نقش رایزن‌های اقتصادی ایران در سایر کشورها، اظهار کرد: نبود رایزن اقتصادی قوی در کشورهایی مانند کره و آفریقای جنوبی از جمله نقاط ضعف ایران در توسعه اقتصاد بین الملل است.

عملکرد ضعیف رایزن‌های اقتصادی در کره

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رایزن‌های اقتصادی برای توسعه مبادلات تجاری میان ایران وکره بسیار ضعیف عمل کرده‌اند، اظهار کرد: اگرچه مبادلات تجاری ما با کره بسیار بالا و بیش از 20 میلیارد دلار است اما رایزن‌های اقتصادی ایران نتوانستند این روابط را تسهیل و زمینه تجارت را افزایش دهند.

ایران می تواند سیمان آفریقای جنوبی را تامین کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آفریقای جنوبی ظرفیت خوبی برای صادرات سیمان ایران است، اظهار کرد: به دلیل نبود رایزن‌های اقتصادی فعال استفاده از این ظرفیت مغفول مانده است.

رضیان با بیان اینکه بخش اقتصادی سفارتخانه‌ها تعطیل است و فعالیت چندانی ندارد، خاطرنشان کرد: باید میان بخش خصوصی و دولتی برای استفاده از رایزن‌‌های اقتصادی ارتباط عمیق ایجاد شود تا از یک سو از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و از سوی دیگر زمینه مبادله میان ایران و سایر کشورها فراهم شود.

تبادلات اقتصادی ترکیه با دنیا روز به روز گسترده‌تر می‌شود چراکه در اکثر کشورها رایزن‌های اقتصادی فعال دارد
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به زعم وزیر امور خارجه از آنجایی که امکانات مالی کشور محدود است و کشور با کاهش اعتبارات ارزی روبه‌روست برخی از نمایندگی‌های ایران در سایر کشورها باید تعدیل شود در حالی که تعداد نیرو انسانی کشورهایی مانند کنگو، آمریکا، چین در حوزه اقتصاد بین الملل بسیار است.

رضیان گفت: ترکیه روز به روز زمینه تبادلات اقتصادی خود را با دنیا گسترش می‌دهد چراکه در اکثر کشورها رایزن‌های اقتصادی فعال دارد.

پویایی و رقابت پذیر شدن اقتصاد در گرو افزایش صادرات است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اگر کشور به دنبال پویایی و رقابت پذیر شدن اقتصاد و رشد صنعت است باید صادرات را تقویت کند، تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های مهم و اثرگذار برای افزایش صادرات کشور افزایش تعداد رایزن‌های اقتصادی است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfmxdj.w6dtjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین