تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۶
جالب است ۰
بورس‌های آسیایی در معاملات امروز به رهبری بورس استرالیا صعود نیرومندی را تجربه کردند.
صعود نیرومند بورس‌های آسیایی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،اطمینان دادن مقامات بانک مرکزی آمریکا به اتخاذ رویکرد ملایم تر در سیاست‌گذاری پولی باعث افزایش تمایل معامله‌گران به دارایی‌های پرریسک‌تر شد و به دنبال این اتفاق، بورس‌های آسیایی توانستند در معاملات امروز جان تازه‌ای بگیرند. دیشب جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در ضیافت شام با دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور شرکت کرد تا با وی آخرین تحولات اقتصادی و بانکی آمریکا را بررسی کند.

بانک مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد پاول به ترامپ و استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اطمینان داده است که مسیر سیاست‌گذاری آتی این بانک کاملا به آمارهای بعدی اقتصادی وابستگی خواهد داشت.

شاخص "ام اس سی ای" بورس های منطقه آسیا- اقیانوسیه به جز ژاپن 0.4 درصد افزایش یافت و به قله چهار ماهه خود نزدیک‌تر شد. در ژاپن شاخص "نیک کی 225" با وجود آن‌که نتوانست در مقایسه با روز جمعه افزایش یابد اما در بالاترین سطح 7 هفته اخیر خود باقی ماند. بورس‌ها در چین، کره جنوبی، تایوان، سنگاپور و اندونزی به دلیل تعطیلات سال نو قمری بسته بودند.

رهبری جریان صعودی امروز در بین بورس‌های آسیایی بر عهده استرالیا بود جایی که شاخص " ای اس ایکس" بورس سیدنی به لطف افزایش نمادهای بانکی و مالی توانست با ثبت جهش 2.2 درصدی به کار خود خاتمه دهد.

هیروشی ناکامورا، مدیر برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری در موسسه " میتسوئی" گفت: واکنش مثبت بازارها به تحولات آمریکا احتمالا پایان خواهد یافت، اما امیدواری نسبت به حل و فصل اختلافات تجاری بین چین و آمریکا کماکان به عنوان یک عامل حمایتی از بازار سهام عمل خواهد کرد.

در بازار کالا، بهای نفت اندکی افزایش یافت به گونه‌ای که هر بشکه نفت "وست تگزاس اینترمدیت" با 0.5 درصد افزایش به 54.82 دلار به بالاترین سطح 2 ماه اخیر خود رسید و نفت برنت با 0.4 درصد افزایش به 62.77 دلار رسید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdca0mny.49neu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما