تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۸
جالب است ۰
روز چهارشنبه، درحالی‌که وضعیت نامعین مذاکرات تجاری آمریکا و چین، بر حال‌وهوای بازارهای جهان غالب شده است، بازارهای اروپایی معاملات خود را با افت آغاز کردند.
سهام اروپا و آسیا با عدم قطعیت مذاکرات تجاری افت کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، درحالی‌که وضعیت نامعین مذاکرات تجاری آمریکا و چین، به حال‌وهوای بازارهای جهان غالب شده است، بازارهای اروپایی معاملات خود را با افت آغاز کردند.

سهام آسیایی امروز تحت تاثیر چشم‌انداز منفی رشد اقتصادی جهان، درجا زد. سرمایه‌گذاران از دارایی‌های ریسک‌دار نظیر سهام دوری کردند.

در آغاز معاملات امروز اروپا، فوتسی انگلیس 0.41 درصد، کاک فرانسه 0.04 درصد و داکس آلمان، 0.30 درصد افت کردند. شاخص استاکس 600 اروپا هم 0.11 درصد پایین آمد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن 0.15 درصد افت کرد. این درحالی است که این شاخص در روز دوشنبه به بالاترین سطح 7 هفته‌ای خود دست یافته بود.

شاخص کامپوزیت شانگهای چندین بار وارد محدوده قرمز شد و از آن خارج شد و در نهایت 0.15 درصد پایین‌تر از سطح بسته شده دیروز باقی ماند.

سهام استرالیایی 0.25 درصد و نیکی ژاپن 0.1 درصد پایین آمدند.

سهام که به شدت در ماه دسامبر سقوط کرده بودند، بیشتر افت خود را در ماه ژانویه، با امید به این که مذاکرات تجاری آمریکا و چین به نتیجه برسد و تعدیل در افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، جبران کردند.

اما آن‌چه دوباره حال‌و هوای بازارها را به هم ریخت گزارش فایننشال تایمز از این بود که آمریکا پیشنهاد چین برای این که این هفته مذاکراتی مقدماتی برای آماده‌سازی مذاکرات هفته آینده انجام شود، را رد کرده است.

البته مشاور اقتصادی کاخ سفید، لری کودلاو، این گزارش را رد کرد و کمک کرد برخی از ضررهای بازار سهام جبران شود.

در بازار ارز، دلار 0.25 درصد در برابر ین رشد کرد و به نرخ 109.73 رسید. یورو هم اندکی در برابر دلار رشد کرد تا به نرخ برابری 1.1368 برسد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfvmdj.w6d0yagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما