تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۸
جالب است ۰
مشاوران ارشد کارآفرینی به علاقمندان راه اندازی کسب و کار توصیه کردند که در صورت داشتن ایده‌های خلاقانه و نوآورانه به مشاغل مرتبط با گردشگری ورود کنند. به گفته آنها داشتن پول زیاد بدون مهارت منجر به ایجاد یک کسب و کار نخواهد شد.
چگونه با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان کسب‌وکار موفق بسازیم؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مسلم خانی ـ استاد دانشگاه و مشاور عالی کسب و کار در یک برنامه تلویزیونی مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری در ایران را موفق و پر رونق دانست و گفت: به کسانی که در حوزه گردشگری ایده‌هایی به ذهنشان می‌رسد و یا طرح‌هایی دارند این نوید را می‌دهم که کسب و کار پر رونقی خواهند داشت.

وی ادامه داد: کشور ما در حوزه گردشگری جزو کشورهای برتر دنیا محسوب می‌شود و با توجه به آن که آثار تاریخی و جاذبه‌های اقلیمی و مردم شناسی فراوانی داریم پیشنهاد من این است که علاقمندان به راه اندازی کسب و کار به حوزه گردشگری ورود کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: افراد برای شروع هر ایده‌ای که دارند ثبت کنند و برای این کار به سازمان میراث فرهنگی مراجعه کرده و ایده خود را به ثبت مالکیت معنوی برسانند.

خانی ادامه داد: دومین گام این است که از طریق فضای مجازی، جاذبه‌های فرهنگی را معرفی کنند؛ مثلا از جاذبه‌های زیبا و ویژگی های منحصر به فرد یک استان شروع کنند و به استانهای دیگر برسند و با بازخوردهایی که دریافت می‌کنند ایده خود را گسترش دهند.

این مشاور عالی کارآفرینی و کسب و کار، ایجاد خوشه‌های کسب و کار را در موفقیت کارآفرینان موثر دانست و گفت: در برخی کسب و کارها نظیر میناکاری روی سفال یا فرشبافی ممکن است نیروهای کار به دلیل گرانی مواد اولیه یا نبود مشتری و رکود کسب و کار بیکار شوند از این رو توصیه ما این است که از خوشه‌های کسب و کار در این حوزه استفاده کنند.

خانی گفت: در حال حاضر در لاله جین همدان، خوشه کسب و کار خوبی در حوزه کسب وکارهای مربوط به سفال شکل گرفته است که به عنوان مجموعه‌ای از کسب و کارهای به هم پیوسته‌ یک زنجیره تامین از مرحله تامین مواد اولیه و طراحی تا مرحله بازاریابی و فروش و خدمات پس از فروش را در برمی‌گیرد. اگر افراد بتوانند از الگوی خوشه یا زنجیره تامین استفاده کنند نه تنها استانداردهای محصولاتشان ارتقا می‌یابد بلکه زودتر شناخته شده و در بازار فروش موفق‌تر عمل می‌کنند.

با 100 میلیون تومان و کمتر از آن می‌توانیم در هر جای ایران کسب و کار ایجاد کنیم به شرطی که مهارت لازم را داشته باشیم. به گفته این استاد دانشگاه، در صورتی که افراد بخواهند در قالب کسب و کار خانگی تولید داشته باشند، ‌ می‌توانند از مدل خوشه و زنجیره تامین استفاده کنند و با این مدل، قیمت تمام شده مواد اولیه خود را کاهش دهند و محصولاتشان را با کیفیت بهتر و برند برتر به بازار عرضه کنند. معتقدم با ایجاد زنجیره تامین، به سمت تولید محصولات متناسب با نیاز بازار و خواست مشتریان می‌رویم.

در ادامه این برنامه علی اکبر فرجادیان ـ کارآفرین و مشاور راه‌اندازی و توسعه کسب و کار نیز به علاقمندان ایجاد کسب و کار توصیه کرد: برای ایجاد شغل در حوزه صنایع دستی با تیم‌ها و گروه‌های حرفه‌ای وارد عمل شوند و پس از کسب تجربه و در صورت داشتن تمایل به کار در منزل، تجهیزات مورد نیاز را فراهم و در حوزه هنرهای دستی از بافت تابلو فرش در منزل آغاز کنند.

وی ایجاد کسب‌وکار با مبلغ 100 میلیون تومان را به شرط داشتن مهارت و تجربه امکانپذیر دانست و گفت: با رقم 100 میلیون تومان و کمتر از آن می‌توانیم در هر جای ایران کسب و کار ایجاد کنیم به شرطی که مهارت لازم را داشته باشیم.

به گفته فرجادیان، اگر کاری را بلدیم و از میزان هزینه آن برای شروع کار اطلاع داریم می‌توانیم ایده خود را در قالب یک برنامه دقیق دنبال کنیم و بر اساس آن برآورد هزینه داشته باشیم.

این کارآفرین متذکر شد: مکان ایجاد آن هم بسته به نوع کسب وکار فرد می‌تواند در هر منطقه و شهری باشد بنابر این لزوما به صرف داشتن مقدار مشخصی سرمایه قادر به ایجاد یک کسب وکار نخواهیم بود. برای این کار باید نیازی در بازار شناسایی و راه حلی نوآورانه یا خلاقانه را برای رفع آن پیدا کنیم؛ سپس بر اساس طرح و ایده موردنظر به سمت ایجاد کسب و کار حرکت کنیم.

 

در بخش پایانی این برنامه وحید رجبلو، کارآفرین توان یابی که بیش از 7 سال است وارد حوزه برنامه‌نویسی شده از استارت آپی سخن گفت که در حوزه کمک به معلولان راه اندازی کرده است. او گفت که از کار افتادگی 98 درصدی و محدودیت‌های ظاهریش باعث نشده یک گوشه بنشیند بلکه تلاش خود را به کار گرفته و با عملی کردن فکرهایش اپلیکیشنی به نام توانیتو ایجاد کرده است.

به گفته رجبلو، ایده تاسیس استارت‌آپ به دلیل محدودیهای او در ذهنش شکل گرفته و سرانجام موفق شده پلت فرم یک کسب و کار نوپا را راه‌اندازی کند تا به افراد معلول، سالمندان و زنان باردار خدمات مورد نیازشان را ارائه دهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcftydj.w6d0jagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما