تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹
جالب است ۰
حجت الاسلام حسن روحانی امروز سه شنبه ( ۱۳ آذر ماه) در جمع مردم شاهرود گفت: آمریکا اعلام کرد که ایران را از صادرات نفت محروم می کند، اعلام کرد ایران را از تبادل تجاری با دنیا باز می دارد و می خواست ایران را در منطقه و جهان منزوی کند و اعلام کرد در منطقه اهدافی دارد تا به آن ها دست یابد، اما ملت بزرگ ما در تمام این صحنه ها ثابت کرد که پیروز نهایی این نبرد خواهد بود.
ارتباط تجاری ما با جهان قطع نخواهد شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،روحانی افزود: آمریکا بداند نفت خود را می فروشیم و خواهیم فروخت و قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد و باید بداند اگر روزی بخواهد جلوی نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.

وی با اشاره به این که آمریکا در صدد است رابطه ما را با جهان تضعیف کند ابراز داشت: امروز رابطه ملت ایران از هر زمان دیگر در غرب با عراق و ترکیه، در شمال با آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان و در شرق با افغانستان و پاکستان و در جنوب با عمان، قطر و کویت صمیمی تر است.

وی گفت: آمریکا قادر نیست روابط تجاری ما را با منطقه و جهان قطع کند و باید بداند در سراسر این سرزمین مردم ما با کشورهای منطقه و جهان روابط فرهنگی و اقتصادی و سیاسی شان را حفظ خواهند کرد و ما ارتباطات خود را با همسایگان و کشورهای اسلامی و جهان توسعه خواهیم داد.

روحانی افزود: آمریکا تلاش می کند اروپا را از ایران جدا کند و در پی جدا کردن چین، هندوستان و همسایگان از ایران است و ایران هراسی را در منطقه ترویج می کند؛ ما دشمن هیچ ملتی از همسایگان خود نیستیم و نخواهیم بود و آمریکا نمی تواند بین ما و کشورهای همسایه و نیز کشورهای اسلامی تفرقه، نزاع و دشمنی ایجاد کند و ما روابط مان با جهان را روز به روز گسترش می دهیم.

ایران اسلامی تهدیدی برای هیچ ملتی نیست

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا حداقل در دو سه زمینه ناموفق بوده است، بیان کرد: در اولین مورد، در مبارزه با قدرت ایران کشورهای جهان و سیاستمداران جهان از آمریکا حمایت نکردند، جز یکی دو کشور کوچک و رژیم منحوس صهیونیستی هیچ کشوری در دنیا از آمریکا حمایت نکرد.

روحانی خاطرنشان کرد: همه کشورها تحریم آمریکا را محکوم کردند، امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل شکست خورد، آمریکا در سازمان ملل، شورای امنیت و در دادگاه بین المللی لاهه شکست خورد.

وی اضافه کرد: مردم بدانند در این دو سه ماه آمریکا را در شورای امنیت سازمان، در مجمع عمومی سازمان ملل، در دادگاه لاهه و در دادگاه عالی ایتالیا، در هر چهار مورد به شکست کشاندیم.

رئیس جمهور گفت: این به معنای پیروزی دیپلمات ها، حقوق دانان ایران، ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که در سراسر این منطقه با تلاش و ایثارشان امنیت را در سراسر منطقه برقرار کردند.

وی با بیان اینکه ایران تجارت و صادرات خود را با دنیا توسعه می دهد، خاطرنشان کرد: مردم در هفته های آتی شاهد خواهند بود که در این شرایطی که آمریکا می خواست نتوانیم بودجه متعادلِ سالم به مجلس تقدیم کنیم، به امید خدا در 25 آذر امسال دولت بودجه سال آینده را تقدیم مجلس خواهد کرد.
روحانی بیان کرد: در این بودجه سال آینده دولت 433 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمومی پیش بینی کرده است، برخلاف میل آمریکا، با همت و ایثار مردم و وحت دولت و ملت و تلاش مجلس، بودجه سال آینده مصوب می شود و اجرایی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: دولت در بودجه 98 کالاهای اساسی مردم را با قیمت مناسب تضمین می کند و حقوق بگیرانی که حقوق ثابت دارند و در فشار هستند در حد توان و امکان کمک می شوند و حقوق تمام بازنشستگان و حقوق بگیران 20 درصد اضافه خواهد شد.

روحانی اضافه کرد: در بودجه سال آینده برای اشتغال مردم به منظور حرکت تولید، صنعت، کشاورزی و خدمات، در سراسر کشور تلاش می شود.

وی تاکید کرد: سال آینده شاهد تحول خوب در زمینه مسکن خواهیم بود و نگرانی های مردم برای مسکن دارشدن خانه اولی ها و بافت های فرسوده برطرف می شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت با فقر مطلق مبارزه می کند، افزود: به تمام وعده هایی که سال 96 به مردم دادم عمل خواهم کرد، از وعده مان عقب نشینی نخواهیم کرد، آنچه به مردم قول دادیم عمل می کنیم و همکاری و انسجام باید بیش از گذشته در میان مردم باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با انسجام و وحدت از این مشکل تاریخی عبور خواهیم کرد، اضافه کرد: باز هم تکرار می کنم کشور در بحران نیست و نخواهد بود، ابرتورم و ابربیکاری ما را تهدید نخواهد کرد.

وی یادآور شد: تلاش و امید ما این است که روند صعودی و رشد تورمی که در ماه های گذشته مردم را آزار می داد کاهش دهیم، تا مردم آرام تر باشند تا در برابر دشمن بایستیم و به پیروزی نهایی دست پیدا کنیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccepq1.2bq4s8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین