تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۸
جالب است ۰
کارت سوخت بالاخره اجرایی شد.مرحله اول ثبت نام کارت سوخت از روز شنبه در دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ در سراسر کشور آغاز شد و از امروز نیز ثبت نام اینترنتی کارت سوخت المثنی انجام می شود. متقاضیان دریافت کارت سوخت از امروز با توجه به رقم آخر شماره تلفن خود می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی که اعلام شده است درخواست کارت سوخت خود را ثبت کنند.
آغاز ثبت‌نام کارت سوخت المثنی؛ کارت بانکی هم متصل شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،روند رو به رشد مصرف سوخت در کشور در چند ماه گذشته و تشدید قاچاق این فرآورده نفتی به کشورهای همسایه سبب خروج ارزان این سرمایه ملی از کشور شده بود.

در این شرایط دولت و وزارت نفت برای جلوگیری از هدر رفتن سوخت اقدام به اجرای دوباره کارت سوخت کردند .
کارت سوخت که از سال 86 و همزمان با اجرای طرح سهیمه بندی بنزین وارد چرخه سوخت شد و تا سال 94 فعال و توانسته بود مصرف را مدیریت کند اما با آزاد شدن قیمت سوخت عملا این کارت هم از دور مصرف کنار رفت.
در چند سال گذشته اما همیشه زمزمه بازگشت دوباره کارت سوخت شنیده می شد با این حال، درعمل هیچوقت اجرایی نشد.
اما رشد یکباره مصرف بنزین در اینران و گذشتن از رقم 90 میلیون لیتر روزانه و ارزانی این فرآورده در ایران که منجر به قاچاق و ایجاد بازار سوداگری و دلالی شد کارت سوخت را دوباره به جریان انداخت.
از امروز نیز ثبت نام اینترنتی کارت سوخت آغاز شده است.
بنابراعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ثبت نام مالکان خودرو ‌و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت در سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir و اپلیکیشن خدمات دولت همراه، با نصب آن در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در دسترس عموم قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، ورود  و ثبت نام به سامانه‌های اینترنتی براساس آخرین رقم شماره سمت راست تلفن همراه مالکان خودرو، انجام و با شماره 99 آغاز شد.
همچنین تاکیده شده است که در هیچ یک از مراحل ثبت نام چه به‌صورت حضوری در دفاتر پلیس +10 و چه به‌صورت اینترنتی، نیازی به ارایه رمزهای کارت‌های بانکی نیست.
ضمن اینکه بر اساس اطلاعیه شرکت پخش، خودروهای نو شماره، دارای کارت سوخت بوده و مالکان آن‌ها باید برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.

روش‌های ثبت نام کارت سوخت

سه روش را برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی معرفی شده است؛ روش نخست ثبت نام مالکان خودرو یا موتور سیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 بود که از شنبه 3 آذرماه با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری آغاز شد.
روش دوم مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی  www.mob.gov.ir و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت‌المثنی و ثبت اطلاعات است که این سامانه از 5 آذرماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.
روش سوم نیز دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی است.
نسخه های Android و IOS این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:
• سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
• ایران اپس(iranapps.ir)
• کافه بازار (cafebazaar.ir)
• اپ استور (appstore.ir)

اتصال سهمیه سوخت به کارت بانکی

در همین حال، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم از اتصال سهمیه سوخت به کارت بانکی از امروز خبر داد.
محمد جواد آذری جهرمی در صفحه شخصی اینستاگرام خود اعلام کرد: اتصال سهمیه سوخت به کارت بانکی، از دقایقی پیش آغاز شد. وی همچنین با قرار دادن یک نمودار در اینستاگرام خود از کاربران خواست از اطلاعات آن استفاده کنند تا دریابند که چگونه می توانند خدمات سهمیه سوخت را به کارت بانکی اضافه کنند.
یکی از روش های انجام این کار که مهلت آن از 5 تا 27 آذر اعلام شده، استفاده از مسیر سایت دولت الکترونیک به نشانی mob.gov.ir است. استفاده از مسیر اپلیکیشن دولت همراه که قابل دانلود از فروشگاه های اینترنتی ایرانی است یکی دیگر از روش های اضافه کردن خدمات سهمیه سوخت به کارت بانکی است.


آغاز ثبت‌نام کارت سوخت المثنی؛ کارت بانکی هم متصل شد
پس از دانلود، باید شماره موبایل خود را در سامانه وارد کنید تا یک کد برایتان از طریق پیامک ارسال شود سپس باید کد ملی و تاریخ تولد را وارد کرده و پس از تایید اطلاعات فردی، نوع وسیله نقلیه را انتخاب کرده و شماره سریال 8 رقمی ذیل بارکد در پشت کارت خودرو  یا شماره VIN را وارد کنید. سپس یکی از کارت های بانکی خود را انتخاب کنید تا اطلاعات همان کارت به اطلاعات وسیله نقلیه شما متصل شود.
با تایید نهایی، خدمات سهمیه سوخت به کارت بانکی تان اضافه می شود و درصورت وجود کارت سوخت، این کارت باطل خواهد شد.
وزیر ارتباطات از مزایای این طرح به فرآیند رایگان در برابر هزینه 33هزار تومانی صدور کارت سوخت اشاره داشته است. صرفه جویی در زمان، فقط با چند کلیک و ظرف چند دقیقه در مقایسه با مراجعه به پلیس +10 و صدور و ارسال پستی کارت سوخت، پرداخت آسان هزینه سوخت و آگاهی از موجودی سهمیه به عنوان بخشی دیگر از مزایای این طرح عنوان شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdceex8x.jh8fvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین