تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۰
جالب است ۰
شاخص های معاملاتی در بازار آسیا با روند پیچیده ای رو به رو شدند در حالی که بازارهای لندن و نیویورک با شروع معاملات در فاز احتیاطی، نگران ادامه روند اقتصادی جهان هستند.
بازارهای جهانی در استرس گزارش های چین
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،فشار عصبی حاصل از تنش های سیاسی در دنیا به بازارهای جهانی روی آورده و شاخص ها را با روند مواج رو به رو کرده است.

در این بین در لندن، ترزا می بر اجرای طرح برگزیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پافشاری می کند.

به این ترتیب، بازارهای آسیایی با روند منفی همراه شدند و بازار ژاپن و هنگ کنگ با نوسان اندکی معاملات را ادامه دادند در حالی که بازار چین با رشد اندک شاخص شانگهای رو به رو شد .

بازارهای آمریکا نیز به نظر نمی رسد امروز معاملات پررنگی داشته باشند به این دلیل که معاملات روز جمعه را با افت چشمگیر قیمت سهام شرکت های تکنولوژی به پایان بردند.  افتی که منجر به سقوط 1.5درصدی شاخص نزدک شد.

در بازار کامودیتی، قیمت نفت با افت دوباره ای رو به رو شد در حالی که در پی این روند نزولی چند روزه، اوپک مجبور به برگزاری نشست فوری در خصوص توقف این روند نزولی شد .

اما اقتصاد چین در هفته جاری در کانون توجه است و داده های اقتصادی را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد. به این ترتیب شاخص های چین در ابتدای معاملات صبحگاهی با روند افزایشی همراه شدند. در حالی که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته روند کاهشی را به ثبت رسانده بود و به این ترتیب توانستند در معاملات امروز، نشانه هایی از بهبود اوضاع اقتصادی را نمایان کنند.

به نظر می رسد، چشم انداز شرکت ها در چین مثبت باشد و قانون گذاران مسیر جدیدی را برای انبساط اقتصادی ایجاد کرده باشند.

در این بین، قیمت سهام شرکت علی بابا در یک روز معاملاتی دو بار رکورد قیمت سهام خود را پشت سر گذاشت و توانست با رشد قیمتی باور نکردنی معامله شود.

اما بازارهای جهانی در فضای استرسی جدید هستند و ممکن است با آغاز به کار فصل گزارش عملکردها با نوسان شدیدی رو به رو شوند.

اتفاقاتی که ممکن است در هفته جاری بازارها را تحت تأثیر قرار دهد به این ترتیب است:

- بازار آمریکا امروز به دلیل روز بزرگداشت سربازان جنگی تعطیل است.

- رئیس فدرال رزرو ایالت سن فرانسیسکو در خصوص آینده اقتصادی در یک کنفرانس محلی سخنرانی خواهد کرد.

- روز سه شنبه آخرین مهلت ایتالیا خواهد بود تا در خصوص بودجه خود نتیجه بررسی ها را به اتحادیه اروپا اعلام کند.

- آمار تولیدات صنعتی و خروه فروشی چین در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

- جرومی پاول و رئیس فدرال رزرو ایالت دالاس در خصوص چشم انداز اقتصادی صحبت خواهند کرد.

- تورم مصرفی در آمریکا به احتمال زیاد در ماه اکتبر افزایش داشته و شاخص قیمت مصرف کننده نسبت به ماه قبل رشد 0.3 درصدی را به ثب رسانده است.

- سیاست گذاران پولی در بانک های مرکزی مکزیک فیلیپین و تایلند این هفته تصمیمات مهمی را در خصوص سیاست های پولی اتخاذ می کنند.

بر این اساس، در بازارهای جهانی شاخص تاپیکس با افت 0.1 درصدی رو به رو شد و شاخص اصلی بورس هنگ کنگ روند منفی را تجربه کرده است در حالی که اس اند پی استرالیا 0.3 درصد مثبت شده است.

شانگهای چین رشد 0.7 درصدی داشته و شاخص آتی فوتسی لندن 0.7 درصد افزایش را از آن خود کرده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbw8bf.rhbzfpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما