تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۹
جالب است ۰
معاون وزیر فرهنگ بلغارستان، فرهنگ ایرانی را سرمایه ای انسانی و جهانی دانست و ایرانیان را در نقش ماندگارشان در تاریخ، فکر و اندیشه ستایش کرد.
مقام فرهنگی بلغارستان، فرهنگ ایرانی را سرمایه دانست
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،«بویانا خریستوا» که تاکنون چندین بار به ایران سفر کرده است امروز (جمعه) در ملاقات با «محمد علی کیانی» رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در صوفیه ، عشق و علاقه شخصی خود به فرهنگ ایرانی را بیان و از حضور و تاثیر مقامات ایرانی در گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور استقبال کرد.
خانم «خریستوا»، فرهنگ ایرانی را سرمایه ای انسانی و جهانی دانست و با توجه به اشتراکات فرهنگی ، روابط خوب و رو به پیشرفت دو کشور و همچنین فعالیت های فرهنگی بین صوفیه و تهران را در سنوات اخیر گامی مثبت خواند.
«محمد علی کیانی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان نیز در این دیدار که در محل وزارت فرهنگ این کشور انجام شد، ضمن تبریک انتصاب جدید ایشان به عنوان معاون وزیر فرهنگ، آغاز روابط 120 ساله دیپلماتیک ایران با بلغارستان را نقطه اتکایی برای روابط صمیمی ایران و بلغارستان خواند و یادآور شد که روابط فرهنگی مردم دو کشور در تاریخ و هویت هر دو ملت ریشه دارد و این تشابهات و قرابت های فرهنگی همواره موجب نزدیکی بیشتر دو ملت بوده است.
خریستوا و کیانی در این دیدار در مورد همکاری و هماهنگی در برگزاری هفته های فرهنگی بین دو کشور به مناسبت آغاز یکصد و بیست و مین سالگرد دیپلماتیک و هفتادمین سالگرد روابط فرهنگی دو کشور گفت و گو کردند.

منبع: ایرنا

https://sarmayegozarionline.ir/vdci.qapct1auvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین